La nova calefacció de l’escola Santa Susanna permet reduir el consum energètic un 15%

18/05/2017 - 10:09

A l’hivern de l’any 2015 es va posar en marxa el nou sistema de calefacció de l’escola Santa Susanna mitjançant radiadors d’aigua escalfats per una caldera de gas d’alt rendiment el qual substituïa el sistema de calefacció per terra radiant elèctric instal·lat en origen.

La nova calefacció, a més de donar un millor confort a les nenes, nens i mestres de l’escola, ha suposat una reducció del consum elèctric passant dels 102.670 kwh/any (mitjana 2010-2015)  als 33.520 kwh de l’any 2016. El consum de gas natural ha estat de 53.580 kwh. Així doncs el consum energètic total de l’equipament s’ha reduït en un 15% aproximadament.

La despesa energètica s’ha reduït notablement passant dels 18.447€ (mitjana 2010-2015) als 8.400€ de l’any 2016. Les emissions de gasos d’efecte hivernacle (GEH) han passat de les 31 tones de CO2 a les 19,85 tones de CO2 actuals, és a dir, s’han reduït un 36%.

La nova calefacció, instal·lada l’any 2015 per l’empresa Termotur S.L., va tenir un cost de 76.950€ subvencionats íntegrament per la Diputació de Barcelona.


 

Categories: 
Municipis: 
MaresmeSanta Susanna

Relacionats

Article

Les escoles públiques Mare de Déu de Montserrat i Marià Cubí i Soler, i l'Institut Ramon Turró i Darder han aconseguit estalviar més de dues tones de CO2 aquest curs. Aquesta és una de les dades més destacades del projecte 50/50 d'estalvi energètic, que la Diputació de Barcelona ha tancat amb un acte celebrat al Parc Franesc Macià.

Article

Representants municipals, encapçalats per l’alcalde Manu Reyes, i de l’AMB van presentar el passat dijous 20 de febrer dues noves estacions de recàrrega per a vehicles elèctrics · Es troben al passeig Marítim i a l’aparcament del Central · L'energia prové de fonts 100% renovables.

Article

L’IRTA posa en marxa el primer projecte pilot d’energia agrovoltaica en fruiters de Catalunya.

Butlletí