Èxit de participació al Posidònia Green Festival

08/11/2023 - 15:23

L’esdeveniment, que buscava promoure la sostenibilitat i conscienciació ambiental, amb especial atenció a l’ecosistema marí, va ser tot un èxit. En paral·lel, es va presentar el Llibre “El Futur que volem”.

El Posidonia Green Festival va tenir lloc els dies 7 i 8 d'octubre als Jardins del Baluard de Barcelona. Va ser organitzat en col·laboració amb el Museu Marítim de Barcelona i va comptar amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, així com amb la participació i contribució de nombroses ONG, institucions de recerca i empreses privades.

Amb una participació d'aproximadament 5.000 persones en dos dies, el Posidonia Green Festival va superar els objectius preestablerts, consolidant-se com un moment de gran impacte en la promoció de la consciència ambiental i la sostenibilitat, amb especial atenció a l'ecosistema marí. Aquest festival va néixer l'any 2008 a Formentera i des de llavors ha celebrat 27 edicions, duent a terme esdeveniments tant a Itàlia com a Espanya, de les quals 7 s'han realitzat a Barcelona. Aquest acte promou una ciutadania conscient i responsable, la sostenibilitat a les costes, la lluita contra el canvi climàtic i donar resposta als desafiaments oceànics per a 2030.
 

El futur que volem

A més a més, en el context d’aquest esdeveniment, es va presentar oficialment el llibre “El futur que volem”, una publicació que narra una vintena d’accions inspiradores dutes a terme per la ciutadania i organitzacions per fer front a l’emergència climàtica, des de la petita escala i seguint el camí de la implicació activa.

Són relats que comprenen àmbits marcadament diferents, com el comerç, el transport, el lleure, la pobresa energètica, els nous models de negoci o l’esport, entre altres. Això prova que la lluita contra el canvi climàtic no es pot circumscriure a una cap en concret, sinó a tota l’activitat humana. La publicació està només disponible en format digital. Consulteu o descarregueu “El futur que volem”. 

Aquesta publicació ha estat iniciativa de l’Àrea d’Ecologia Urbana de l’Ajuntament de Barcelona.
 


 

Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Article

Menys plàstics d’un sol ús per a una ciutat més sostenible. Barcelona aposta per reduir el plàstic en la comercialització del peix i del marisc, en un pas endavant per assolir els objectius marcats al Pla Clima, que fomenta pràctiques sostenibles i impulsa l’economia circular.

Article

Després de pràcticament dos anys tancat, el terrat, de 7.100 metres quadrats, torna a obrir amb dues novetats: una àrea experimental que funciona com un laboratori natural per avaluar els efectes del canvi climàtic en la vegetació i una zona dedicada a mostrar la flora mediterrània mundial.

Article

El Centre de la Platja va reobrir les portes el dia 1 d’abril, amb una nova programació plena d’activitats per a totes les edats. 

Butlletí