És tard i no vol ploure

02/08/2023 - 08:50

Nova campanya de sensibilització sobre la importància de preservar l’aigua realitzada per l'Ajuntament de Granollers.

Amb el missatge “És tard i no vol ploure. Per fer front a la sequera ens hem de moure”, la iniciativa té com a objectiu conscienciar la població de l’actual situació de sequera i informar de les mesures d’estalvi d’aigua.


Imatge de la nova campanya conjunta de l’Ajuntament de Granollers i Agbar per sensibilitzar la ciutadania sobre la importància de fer un bon ús de l’aigua.

 

Amb el missatge “És tard i no vol ploure. Per fer front a la sequera ens hem de moure”, l’Ajuntament de Granollers i Agbar han iniciat una campanya conjunta de sensibilització per conscienciar la ciutadania sobre la importància de fer un bon ús de l’aigua i preservar aquest recurs essencial i escàs.

Aquesta campanya constitueix una crida a la població per vetllar per un consum responsable de l’aigua amb diverses accions informatives per l’estalvi d’aigua en el context actual de sequera i, més globalment, d’escassetat hídrica estructural que pateix Catalunya i, en general, la regió Mediterrània.

En aquest sentit, s’ha desenvolupat el site www.granollers.cat/mouteperlasequera on s’exposa l’estratègia municipal per recuperar recursos hídrics subterranis (aigües freàtiques) així com l’ús d’aigua regenerada per a usos no potables per reduir la pressió sobre el recurs destinat al consum humà. En aquest site s’explica, així mateix, l’evolució del consum d’aigua municipal en el primer semestre de l’any, que s’ha reduït un 34,9 %. També s’ofereixen consells d’estalvi i un apartat relatiu a la petjada hídrica que permet introduir el concepte d’aigua virtual, que és l’aigua necessària per sostenir el nostre nivell de vida i consum (producció de béns, aliments, serveis, etc.). Disposa, alhora, d’una calculadora de consum, per saber com es distribueix el consum d'aigua de la teva llar i descobrir com reduir-ne el consum.

Amb el mateix caràcter sensibilitzador, s’ha posat en marxa una iniciativa d’street marketing als carrers del municipi, a la qual s’ha sumat l’exposició "Operació Aigua" instal·lada a la plaça de la Corona, una mostra informativa sobre la situació actual i futura de la disponibilitat de l’aigua, que s'ha pogut visitar fins el 30 de juliol.

 


 

Categories: 
Municipis: 
Vallès OrientalGranollers
Etiquetes: 

Relacionats

Article

La Fundació Rivus posa a disposició l’exposició sobre els amfibis i rèptils aquàtics presents a les conques del Besòs i de la Tordera.

Article

Lliurats els premis del VII Concurs de Dibuix “Descobreix el riu”, dedicat al blauet

Butlletí