En Bici Sense Edat arriba a Barcelona

17/10/2016 - 09:15

En Bici Sense Edat és un projecte innovador que vol retornar la capacitat d’anar amb bicicleta a la gent gran mitjançant un tricicle de transport de persones. Tot gràcies a la utilització d’un rickshaw especialment condicionat i a la participació dels conductors voluntaris.

 

L’aliança de Biciclot i Vanapedal, aposta per un projecte que fomenta el diàleg intergeneracional i retorna a la gent gran la possibilitat de moure’s pel paisatge urbà mentre la brisa els acarona els cabells: En Bici sense edat.

Aquesta iniciativa arriba a Barcelona després d’estar-se desenvolupant amb èxit a Donosti i moltes altres ciutats del món. La gent gran té l’oportunitat de participar-hi de forma gratuïta durant la prova pilot  que es durà a terme als mesos d’octubre, novembre i desembre de 2016.

L’acte d’inauguració es portarà a terme el dijous 20 d’octubre, a les 17:30 h, al Parc del Clot. A l’acte, hi assitirà Ole Kassow, fundador del projecte a Copenhagen el 2012.

Si et crida el voluntariat, les entitats que tiren endavant aquesta iniciativa ofereixen la formació de manera gratuïta perquè aprenguis a conduir els rickshaws i puguis acompanyar a gent gran, amb mobilitat reduïda, a fer un volt per la ciutat. Aquest diàleg intergeneracional de ben segur que serà enriquidor per ambdues parts.

L'origen
En Bici Sense Edat és una iniciativa senzilla però innovadora, impulsada en 2012 per Ole Kassow, a Copenhage: Cycling Without Age.

L’idea que origina el projecte és simplement la de retornar la capacitat d’anar amb bicicleta a la gent gran, tenint en compte les dificultats de mobilitat d’aquest col·lectiu.

L’Ole va trobar la resposta en l’ús dels rickshaws, un tipus de bicicleta amb el qual no solament podia oferir a la gent gran la possibilitat de tornar a anar en bicicleta, sinó a més, d’establir una connexió inter generacional entre el ciclista i el passatger.

L’experiència des dels seus començaments va ser tan enriquidora per ambdues parts (el conductor del rickshaw i el passatger) que al cap de poc temps va començar a créixer amb ajuda de l’ajuntament i d’un ampli grup de voluntaris.

Avui dia el projecte s’ha estès per tota Dinamarca, així com a la resta del món.


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona
Etiquetes: 

Relacionats

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Article

 

El pla Superilla Barcelona preveu guanyar un milió de metres quadrats d’asfalt per recuperar espai per al veïnat, fomentar la vida als barris, crear noves zones verdes, impulsar la mobilitat sostenible i afavorir els comerços, la restauració i les indústries locals. Un nou mapa interactiu permet consultar les actuacions executades i previstes fins al 2023.

Notícia
Foto: Bikefriendly. Equip de preparació de la candidatura del Congrés

Foto: Bikefriendly. Equip de preparació de la candidatura del Congrés

CICLOBCN21 convertirà Catalunya en capital de la bicicleta del 5 al 10 d’octubre. Les inscripcions per participar en aquest esdeveniment al voltant de la bicicleta ja estan obertes. Per primer cop, una mateixa ciutat, Barcelona, aplega tres congressos sobre la bici amb el lema “Pedalem ciutats i territori”

Butlletí