Cornellà de Llobregat inicia l'ampliació dels espais exclusius per a vianants i ciclistes

25/05/2020 - 10:48

L'Ajuntament de Cornellà ha inicat l'ampliació de la zona exclusiva per a vianants en més de 13.000 metres quadrats i la xarxa pedalable, en més de 21 quilòmetres. 

El Consistori ha programat un seguit de restriccions de trànsit viari en carrers i avingudes de tots el barris de Cornellà per a aconseguir aquesta ampliació, que té l'objectiu de garantir la distància física de la ciutadania durant el desconfinament.

En concret, les restriccions s'han fet en vies principals com en un tram de l'avinguda República Argentina o la carretera de l'Hospitalet entre Porta Diagonal i l'avinguda del Parc de Can Mercader, i en carrers més petits però amb gran volum de pas com el de Bonestar.

També, des de que ha començat la desescalada, es talla el trànsit de 16 carrers del municipi els caps de setmana per a afavorir el lleure i l'oci de la població de 9h a 21h, aprofitant que els veïns i veïnes de Cornellà ja estan habituats a fer ús d'aquests espais perquè formen part del projecte ‘Diumenges sense cotxes'. Ara les restriccions a la circulació s'amplien a tot el cap de setmana.

Pel que fa a la xarxa ciclable de Cornellà, aquesta també s'ha començat a ampliar amb l'objectiu de fomentar l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport sostenible i saludable, permetent la distància física, a la vegada que es millora la qualitat de l'aire perquè es contribueix a la contenció del previsible augment de l'ús dels cotxes privats en el decurs de les properes fases del desconfinament.

L'ampliació de la xarxa pedalable a Cornellà és de 21,3km. Aquesta suma suposa passar dels 17,75km actuals a aproximadament 39. La nova xarxa està formada per quatre tipus de vies diferents. Hi ha carrils bidireccionals segregats a la calçada; carrils bus-bici, exclusius per a ciclistes i autobús; carrers de convivència amb vianants, eliminant un carril de circulació del trànsit rodat a favor de l'ús exclusiu per a persones que es desplacen a peu o en bicicleta; i la senyalització de carrers de cohabitació on la bicicleta conviu amb els vehicles de motor sense poder, aquests, superar els 30 km/h.

La iniciativa d'ampliar els espais per a vianants i ciclistes a Cornellà forma part del pla de mesures que el Consistori està portant a terme en aquests moments per a adaptar l'espai públic de la ciutat a la desescalada del confinament, garantint en primera instància la distància social i evitant el contagi del coronavirus.


 

Categories: 
Municipis: 
Baix LlobregatCorbera de Llobregat

Relacionats

Notícia

 Aquests nous carrils persegueixen millorar la connectivitat amb el transport públic a la vegada que es vol dotar de més seguretat als usuaris. Es vol potenciar l'ús de la bicicleta o el patinet com un mitjà de transport en els desplaçaments diaris, com també es vol connectar Sant Feliu amb els municipis veïns.

Article

La vicealcaldesa de Reus i presidenta de la Comissió Especial de Mobilitat Sostenible, Noemí Llauradó; i la regidora d’Urbanisme i Mobilitat, Marina Berasategui, han presentat aquest dimecres, 17 de febrer en roda de premsa la planificació del Govern de Reus de desplegament del Pla Específic de la Bicicleta pels propers anys. L’Ajuntament té previst invertir més d’1 milió d’euros en la construcció d’uns 30km de carril bici en el que queda del mandat, fins el 2023.

Article

Aquesta caldera proporcionarà aigua calenta i calefacció a tota la zona esportiva (inclosa la piscina municipal) i a l'escola Jaume Balmes

Butlletí