Campanya mundial per promoure el transport públic i la mobilitat sostenible en la represa

Font: FMC

12/08/2020 - 08:54

Nova campanya de la Unió Internacional del Transport Públic (UITP) on es vol posar en valor el paper del transport públic i la mobilitat sostenible davant els ciutadans catalans, les administracions públiques i la Unió Europea. L’objectiu és que es reconegui el valor d’aquests mitjans de transport durant la COVID19 i el que representen pel futur de la nostra mobilitat.

La campanya té com a lema principal ‘BACK TO BETTER MOBILITY’, és a dir, ‘Torna a una mobilitat millor’; i com a temes que acompanyen també la campanya de comunicació tenim: ‘Mou-te millor’, ‘Respira millor’, ‘Treballa millor’.

Calen ciutats amb menys congestió, menys contaminació i on es racionalitzi el paper del vehicle privat en els desplaçaments dels nostres ciutadans. En definitiva, aconseguir també estils de vida saludables i impulsar les economies locals. És per això, que el paper del transport públic és essencial en aquest procés de recuperar les ciutats pels ciutadans i que el vehicle privat no torni a ocupar els carrers de les nostres ciutats de manera desmesurada.

El Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha adherit a aquesta campanya. En paraules del director general de Transport i Mobilitat, David Saldoni: "Hem de combatre el repunt de l’ús del transport privat, i hem de tornar a posar el transport públic al centre, ja que és la millor garantia per poder-nos moure atacant la doble emergència, la sanitària i la climàtica".


 

Categories: 

Relacionats

Article

Un nou atles mostra el potencial per caminar o anar en bicicleta de Barcelona, València, Palma de Mallorca i Granada

Article

Al llarg de l’any 2023 l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) en el marc de la celebració dels seus 30 anys, organitza diverses activitats adreçades a socis i sòcies, i també, adreçades al conjunt de la ciutadania. 

Notícia

L’objectiu de la campanya és que el col·lectiu jove que encara no hagi fet el canvi de sistema de la T-jove a la T-mobilitat faci el traspàs amb antelació a la tornada a les aules del mes de setembre.

Butlletí