Campanya de foment de la recollida d’oli de cuina usat

Font: Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental

06/04/2023 - 09:13

El Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental ha iniciat una campanya de sensibilització ciutadana per fomentar la recollida selectiva de l'oli de cuina usat a les llars, i proporcionarà als usuaris/es que portin oli a la deixalleria un embut per facilitar-ne la recollida.

L'oli de cuina usat es pot recollir i emmagatzemar dins d'ampolles de plàstic, siguin ampolles d'aigua o de refresc i una vegada plenes portar-les a la deixalleria o bé a qualsevol dels contenidors  destinats a la recollida d’aquest residu.

L’embut que s’entrega disposa d’un adaptador per poder enroscar-lo a qualsevol mena d’ampolla de plàstic d'1,5 – 2 litres, evitant així que se’n vessi cap gota i fent senzilla la deposició de l’oli. El tap de l’ampolla es pot guardar en la subjecció que hi ha sota la tapa del mateix embut.

Quan l’oli sigui fred es pot abocar a l’ampolla amb l’ajuda de l’embut. També es pot abocar l’oli de les llaunes i pots de conserva.

Si separem correctament l’oli contribuïm a reduir la contaminació de l’aigua, reciclar l’oli, produint biodièsel i glicerina, que és la base de l’alimentació animal, els sabons i els productes de cosmètica; disminuir la producció de CO₂, i contribuir a reduir els gasos d'efecte hivernacle i a disminuir el consum de combustibles fòssils tradicionals; i valoritzar un residu contaminant i convertir-lo en energia neta i renovable.


 

Categories: 
Municipis: 
Vallès OrientalGranollers

Relacionats

Notícia

S’instal·len una vintena de contenidors per a la recollida d’oli domèstic usat

Notícia

Durant l’any 2024, a Mollet del Vallès es van recollir un total de 116,21 tones de residu tèxtil. Del total recollit, el 26 % es va aportar a les deixalleries municipals, mentre que el 74 % restant es va recollir a través dels 18 contenidors de roba distribuïts arreu de la ciutat.

Article

El sistema de recollida de les cinc fraccions funciona de forma experimental a dos àmbits de Tiana: Can Retola i al passatge de la Rosella.

Butlletí