Bonificacions fiscals per reduir o eliminar els plàstics d’un sol ús

12/12/2022 - 10:00

Els establiments, les activitats econòmiques i els professionals que apliquin mesures per reduir o eliminar els envasos d’un sol ús gaudiran de bonificacions d’un 10% en els preus públics. Aquest benefici fiscal s’inclourà en les ordenances municipals a partir del 2023. És una mesura que s’emmarca en el compromís Barcelona Plàstic Zero de l’Ajuntament de Barcelona, del qual formen part més de dues-centes entitats de la ciutat.

Qui es podrà beneficiar d’aquesta bonificació fiscal?

  • Els comerços d’alimentació, de productes de neteja i d’higiene personal que ofereixin un mínim d’un terç dels productes a granel o en envasos reutilitzables.
  • Establiments de productes frescos que ofereixin els productes en envasos reutilitzables o que acceptin els envasos reutilitzables que portin els clients.
  • Els establiments de restauració que compleixin un d’aquests tres requisits: que ofereixin un terç de les begudes per emportar en gots reutilitzables o retornables, que serveixin un terç de les begudes per consumir a l’establiment en envasos que es puguin retornar i reutilitzar a l’establiment o pels proveïdors o que serveixin el menjar sobrant als clients en envasos reutilitzables i retornables.
  • Els establiments hotelers que ofereixin productes en dosificadors o envasos reutilitzables i no facin servir productes en envasos monodosi. Si tenen servei de restauració, cal que compleixin un dels tres requisits proposats per als establiments de restauració.
  • Els establiments de menjar per emportar que ofereixin els plats preparats en envasos reutilitzables i retornables o que acceptin els de la clientela.
  • Els establiments i serveis no alimentaris que no utilitzin plàstics d’un sol ús.
  • Les residències de gent gran i les escoles bressol que utilitzin bolquers reutilitzables com a mínim en una proporció d’un terç.
  • Els establiments que apliquin altres mesures rellevants per reduir o eliminar els plàstics.

 


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Article

Recollir deixalles a la ciutat mentre es fa esport. És l'spogomi, una competició que ha arribat del Japó i ha aterrat aquest diumenge a Barcelona. Aquesta pràctica deu el nom a una fusió dels noms "sport", esport en anglès, i "gomihiroi", recollida de deixalles en japonès.

Notícia

L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat la reducció del 10% del preu públic de recollida de residus per comerços i empreses a les activitats que estiguin aplicant mesures d’eliminació o reducció dels plàstics d’un sol ús.

Butlletí