Arrenquen els “Camins Escolars” a tres centres educatius de Manresa

29/09/2017 - 08:52

Alumnes, mares i pares de les escoles Ítaca, Espill i Sant Ignasi han posat en marxa aquest curs una iniciativa per promocionar l’autonomia personal i modes de transport més sostenibles per arribar als centres educatius.

Amb motiu de la celebració de la Setmana de Mobilitat Sostenible i Segura, l’alumnat, pares i mares de tres centres educatius manresans –Ítaca, Espill i Sant Ignasi- han engegat avui, amb molt bona participació, els “Camins Escolars”, una iniciativa que consisteix en arribar a l’escola a peu, sols o acompanyats, en bus o bici, amb l’objectiu de promocionar l’autonomia personal i modes de transport més sostenibles.

Les escoles participants que han arrencat aquest nou curs són l’escola Ítaca, un centre que ja va desenvolupar aquest projecte l’any passat;  l’escola Espill, que també el curs passat en va fer una prova pilot;  i l’escola Sant Ignasi, que s’ha estrenat aquest matí amb la presència de gairebé un centenar de participants i amb l’assistència també de la regidora d’Ensenyament de l’Ajuntament de Manresa, Mercè Rosich, que ha volgut ser present en l’arrencada d’aquesta experiència.

Totes les sortides del camins Escolars s’han fet a les 8.40 h. del matí. La concentració i sortida d’alumnat de l’Escola Ítaca s’ha fet des del Cases de la Sagrada Família; la de l’Escola Espill a l’aparcament del Pont de Ferro; i la de l’Escola Sant Ignasi a la Plaça Catalunya.

Prèviament, les tres escoles han repartit flyers informatius per promocionar aquests camins escolars. A més,  hi ha una comissió formada per personal municipal d’ensenyament i mobilitat, així com de les escoles interessades per debatre contribuir a la seva difusió i ajudar a millorar totes les iniciatives que millorin la mobilitat i la seguretat d’aquests recorreguts i facin més fàcil les entrades i sortides a les escoles i, alhora, sensibilitzin sobre les formes més sostenibles de transport.

Recordem que el mes de maig passat, l´Ajuntament de Manresa, a banda d’actuacions a tota la ciutat per millorar la senyalització als entorns dels centres educatius, va fer uns treballs per traçar un trajecte segur per als alumnes de les escoles Espill, Pilar i l´institut Guillem Catà. Els treballs va consistir en una actuació perquè els vianants tinguin prioritat per davant dels cotxes i es garanteixi la seguretat viària amb mesures com la senyalització horitzontal per separar els carrils de circulació, senyalització de les places d’estacionament, repintat dels passos de vianants o el reforç per limitar la velocitat. També la col·locació de baranes i la construcció d’alguns trams de voreres on no n’hi havia.


 

Categories: 
Municipis: 
BagesManresa

Relacionats

Article

L’Ajuntament de Manresa ha publicat l’informe final sobre “El Repte dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a Manresa”, que conté 175 fites locals per al 2030, repartides en cadascun dels ODS, entre les quals garantir un sostre digne per a tothom, treballar per eradicar la pobresa energètica, la creació de més zones verdes urbanes i el foment de la mobilitat a peu. L’objectiu de l’informe és alinear els plans i polítiques municipals amb cadascun dels 17 objectes de l’Agenda, seguint el mandat de l’ONU. En el cas de Manresa, s’ha afegit un 18è ODS, el de Cultura. El document s’ha elaborat a partir del procés participatiu amb la ciutadania i amb els agents locals, que van establir dos reptes prioritaris: que no hi hagi cap persona sense un sostre digne ni un subministrament de serveis bàsics eficaç i fomentar les energies renovables a Manresa.

Article

L’Ajuntament de Manresa, amb el suport de la Diputació de Barcelona i els centres educatius de la ciutat, ha engegat un projecte per tal que l’alumnat d’ESO de la ciutat identifiqui els rius d’orenetes, falciots i ballesters que nien als edificis de la ciutat i en facilitin la protecció municipal. El projecte, que començarà amb una prova pilot a la Salle de Manresa, té l’objectiu de conservar la biodiversitat urbana de Manresa i fomentar la conscienciació de l’alumnat sobre la importància de preservar-la, ja que és un patrimoni cada cop més valorat pels seus beneficis ambientals i socials.

Article

El rewilding (renaturalització) fonamenta la seva acció en ajudar la natura perquè pugui fer el seu curs, permetent que els ecosistemes evolucionin amb el mínim d’intervenció humana. L’objectiu no és només revertir la pèrdua de biodiversitat, sinó fer que aquesta biodiversitat sigui més rica, fent créixer el número d’espècies animals i vegetals.

Butlletí