Des de Palo Alto: Disseny + Sostenibilitat... Transicions cap a una economia circular

dimarts, 18 juny, 2019 - 00:00 a 23:59
Carrer Pellaires, 30-38. Barcelona

 


El clúster creatiu Palo Alto Barcelona acollirà el pròxim dimarts 18 de juny la jornada Des de Palo Alto: Disseny + Sostenibilitat... Transicions cap a una economia circular', que reflexionarà sobre la necessitat de situar l’ecologia i el reciclatge al centre de la creació i el disseny, amb l’objectiu de generar productes més responsables amb el medi ambient. Representants de diverses administracions públiques dedicades a la sostenibilitat i d’empreses creatives parlaran sobre algunes de les estratègies, solucions i experiències que han desenvolupat amb èxit en aquest context.

La jornada, organitzada per la Fundació Palo Alto al marc de la Barcelona Design Week, començarà a las 09.00 hores amb la benvinguda del director de l’Agència de Residus de Catalunya (ARC), Josep Maria Tost, i la directora de la fundació, Maite Machado. Ambdós donaran pas a la primera taula rodona: ‘L’Administració Pública com a motor’. Aquest col·loqui entre professionals del sector públic permetrà conèixer projectes ecosostenibles com els cupons d’economia circular, el premi d’ecodisseny, la creació de la plataforma Catalunya Circular i la organització del Circular Economy Hostpot 2020.

La directora de l’Àrea d’Economia Circular de l’ARC, Pilar Chiva, moderarà la conversa, en la que intervindran la coordinadora de l’Àrea de Sostenibilitat i Economia Circular d’ACCIÓ, Maite Ardèvol; el coordinador de la Comissió 22@ (Ajuntament de Barcelona), David Martínez; i la responsable de Desenvolupament Sostenible de la Generalitat, Mireia Cañellas.

A més, empreses ubicades a Palo Alto Barcelona aportaran les seves experiències a partir de les 10.30 hores en la taula ‘Pensat a Palo Alto’, conduïda per la responsable de Sostenibilitat de Veritas, Anna Badia. Un dels fundadors d’Alonso Balaguer Arquitectes Associats, Sergi Balaguer; el CEO i fundador de Magma Design, Toni Clariana; i la fundadora de la consultora Connecting Brains, Montse Marsal, explicaran iniciatives d’innovació i economia circular materialitzades per les seves companyies.

El clúster creatiu també reunirà novament a les empreses que en 2009 van rebre en aquest mateix espai el premi ‘Disseny per al reciclatge’ (actualment conegut com Premi Catalunya d’Ecodisseny), atorgat per l’ARC. Ecoalf, Breinco i NutCreatives, que van ser reconegudes amb menció honorífica en les categories de productes, estratègies i projectes, respectivament, faran un repàs dels objectius assolits en aquesta dècada.

Debatran amb ells els responsables de Back to Eco, Grisverd i Leitat, empreses dedicades a la cerca de solucions sostenibles i ecològiques per a la producció industrial. Alfred Vara, cap del departament de Prevenció de l’ARC, conduirà el col·loqui.

Dissenys i barris ‘circulars’

Després de la pausa per a dinar, a les 15.30 hores, començaran els dos tallers programats, als que es podrà accedir gratuïtament prèvia inscripció a la pàgina web de la Fundació Palo Alto (https://www.paloalto.barcelona/dissenycircular). ‘Disseny Circular’ es centrarà en el repte de dissenyar productes o serveis amb gran valor per als usuaris i ecològicament responsables. Aquest taller estarà impartit per Connecting Brains, especialistes en el design thinking com a mètode per a redissenyar objectes quotidians i trobar solucions innovadores.

Els membres de la iniciativa Barri Circular #Poblenou impartiran un taller de co-creació per a replantejar l’entorno alimentari local, prototipar i comentar noves idees d’economia circular per a Poblenou.


 

Etiquetes: 
Municipis: 
AdjuntMida
PDF icon PROGRAMA498.59 KB
Categories: 
Economia

Relacionats

Notícia

L’Ajuntament de Barcelona, l’empresa municipal Barcelona d’Infraestructures Municipals, SA (BIMSA), la Fundació Mies van der Rohe, la Diputació de Barcelona i el Congrés de la Unió Internacional d’Arquitectes (Congrés UIA), amb la coordinació de la Fundació BIT Habitat, s’han aliat per cercar solucions innovadores que permetin generar nous mètodes i sistemes constructius a partir dels residus generats a les obres d’espai públic.

Notícia

Els pròxims mesos s’aprovaran els projectes de 25 nous espais verds en tots els districtes de la ciutat de Barcelona. Es tracta d’arranjaments d’espais que actualment estan en desús o desaprofitats i que es transformaran en noves zones d’estada per a la ciutadania, amb més verd, més ombra, nou mobiliari urbà i espais de joc i descans.

Butlletí