14a Jornada de prevenció de residus

dijous, 24 novembre, 2016 - 09:00 a divendres, 25 novembre, 2016 - 16:59
Esfèric bcn Pl .Dante Montjuïc - Jardins Joan Brossa
Geolocation

El proper 24 de novembre de 2016 es celebrarà la 14a Jornada de Prevenció de Residus. En línia amb la Setmana Europea de la Prevenció de Residus que enguany organitza el Dia Temàtic  al voltant de la Prevenció de residus d’envasos, en aquesta edició donarem a conèixer diverses experiències i estratègies locals i d’arreu, públiques i privades, en matèria d’ecodisseny i prevenció de residus d’envasos.

PROGRAMA

INSCRIPCIONS

Aquesta edició versarà sobre la prevenció de residus d'envasos

Els envasos tenen una àmplia varietat de funcions que van des de  la protecció  o conservació del producte, fins a servir de suport per informar de les seves característiques als consumidors. El fet que l’envàs sigui necessari no vol dir que  el seu ús sigui imprescindible ni que el seu disseny i fabricació estiguin optimitzats. L’excés d’envasos té un fort impacte en el medi i, a més de generar molts residus, suposa un ús poc eficient dels recursos.

Cada habitant de la Unió Europea genera cada any 157 kg de residus d’envasos, xifra que permet un ampli marge per reduir aquesta generació.


 

Organitzador: 
Agència de Residus de Catalunya
Municipis: 
Categories: 
Reciclatge/Residus

Relacionats

Article

Amb motiu del Dia Internacional Lliure de Bosses de Plàstic, la ciutat impulsa alternatives sostenibles i hàbits de consum més responsables per reduir la contaminació.

Article

Menys plàstics d’un sol ús per a una ciutat més sostenible. Barcelona aposta per reduir el plàstic en la comercialització del peix i del marisc, en un pas endavant per assolir els objectius marcats al Pla Clima, que fomenta pràctiques sostenibles i impulsa l’economia circular.

Acte
15/06/2025 - 09:30
Centre de la Platja de Barcelona

Butlletí