S'inaugura l'ampliació de la depuradora de Berga

07/04/2017 - 13:57

S'ha inaugurat l’ampliació de la depuradora d’aigües residuals de Berga amb un finançament de 2,5 MEUR i que permet un tractament de les aigües residuals sota la directiva europea i l’eliminació de nutrients: nitrogen i fosfats. Ens expliquen el contigut d'aquesta ampliació David Font, president del Consell Comarcal del Berguedà, i Mercè Conesa, presidenta de la Diputació de Barcelona.

Per aquestes obres d’ampliació de la depuradora de Berga la Diputació de Barcelona va atorgar una subvenció de 2.570.260 euros a l’Ajuntament de Berga en el marc del Pla Xarxa de Governs Locals 2012-2015. Les obres han permès ampliar la capacitat de la depuradora així com implementar la eliminació de nutrients (nitrogen i fòsfor) per poder complir amb les normes de qualitat dels abocaments tal com determina el Pla de sanejament de Catalunya.

Les obres han estat realitzades pel Consell Comarcal del Berguedà que és l’administració que actualment està fent l’explotació de la instal·lació.


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Article

El Berguedà arriba a les 443 instal·lacions fotovoltaiques per a l’autoconsum amb una potència total de 3,8 MW

Article

L’estany de Graugés a Avià ha estat sempre una zona d’oci i d’activitats pels habitants del voltant i visitants. Durant aquest estiu, s'ha dut a terme una nova actuació de gestió per a la conservació de la fauna autòctona en aquest medi natural. 

Notícia

En les darreres setmanes s'han implementat un seguit de mesures amb l'objectiu d'estalviar aigua dels espais i equipaments públics davant de la sequera. En concret, s'ha tancat el reg del Terrall perquè en pugui fer ús la pagesia en cas de necessitat i s'ha prioritzat l'ompliment de les piscines davant del reg de la gespa d'aquest recinte. També s'han traslladat a l'ombra les jardineres municipals i s'han aplicat restriccions a les fonts públiques i als equipaments esportius.

Butlletí