Sant Cugat del Vallès redactarà una ordenança que reguli les restriccions de vehicles contaminants al centre

L’Ajuntament, obligat a ajornar les restriccions
11/10/2019 - 08:00

La redacció d’una ordenança és un pas necessari per activar aquestes restriccions ja que, fins ara, a Sant Cugat no s’havia aprovat cap normativa per donar cobertura legal a la mesura. Per aquest motiu l’Ajuntament es veu obligat a ajornar les restriccions de trànsit permanents, que inicialment estaven previstes a partir de l’1 de gener del 2020.

L’alcaldessa, Mireia Ingla, ha decidit que l’Ajuntament iniciarà de manera immediata el procés per redactar una ordenança que reguli les restriccions de vehicles contaminants al centre de Sant Cugat. La voluntat és poder-la activar al més aviat possible al llarg del 2020.

 

L’objectiu és aprovar l’ordenança durant el 2020

El primer pas per començar el procés és convocar la Taula de Mobilitat amb els agents implicats per analitzar les actuacions a desenvolupar i estudiar les ordenances que s’estan plantejant en altres municipis de l’àrea metropolitana. El consistori també treballarà per definir els recursos tecnològics i humans necessaris per controlar les futures restriccions.

L’alcaldessa ha aprofitat per refermar novament “el compromís del govern amb l’emergència climàtica” i la voluntat de tenir “quan abans millor” l’ordenança com a mesura per seguir millorant la qualitat de l’aire.

 

Reforç del transport públic per accedir al centre de Sant Cugat

En paral·lel a les restriccions de trànsit, l’Ajuntament ja ha posat en marxa alternatives de mobilitat més sostenibles. Un exemple és la línia de bus llançadora que comunica el centre de Sant Cugat amb dos aparcaments gratuïts situats a l’entrada del municipi (i, per tant, fora de l’àrea de restricció de trànsit). Els aparcaments són a l’avinguda de Roquetes i a l’estació de Renfe, i estan a disposició de tots els vehicles contaminants que no puguin entrar al centre.

El bus llançadora és gratuït i té una alta freqüència de pas (cada 10 minuts en hores punta i cada 20 minuts la resta del dia). D’aquesta manera es facilita l’accés al centre evitant la circulació de vehicles.

A més a més, la voluntat del consistori és continuar reforçant la xarxa de transport públic i la construcció de més carrils per a bicicletes.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

En el marc del 1er Congrés de Qualitat de l'Aire es va constituir i reunir la Taula política per la qualitat de de l’aire del Vallès Occidental. Aquest òrgan, fruit de l’acord del Consell d’Alcaldies, ha d’elaborar el Pla Supramunicipal per la qualitat de l’aire de la comarca, amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.

Notícia
Foto: Sergio Ramos

Foto: Sergio Ramos

Paral·lelament al PAMQA, el Departament treballa en l’elaboració de la que serà la nova Llei de protecció de l’ambient atmosfèric, que actualitzarà la normativa de 1983. Lla Llei adequarà el marc normatiu propi en matèria de protecció de l’ambient atmosfèric a la realitat jurídica, social i tècnica actual per garantir la seguretat jurídica, augmentarà l’eficiència  en la gestió de la política de protecció de l’ambient atmosfèric, i  se centrarà a reduir la contaminació atmosfèrica, sonora i odorífera a Catalunya. Així, el nou text recollirà aspectes com les zones de baixes emissions i inclourà altres formes de contaminació que no s’havien contemplat fa 36 anys.

Notícia

La Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Ajuntament de Sabadell conformen el comitè impulsor del Primer Congrés de Qualitat de l'Aire - els dies 24 i 25 d'octubre -, que planteja les eines de gestió i normatives d’implantació per a una millora de la qualitat de l’aire de la societat. El 1er Congrés de l’Aire a nivell català que aplegarà uns 400 assistents amb 22 sessions i 95 ponents, i la presència solucions tecnològiques i expositors.

Butlletí