Nou pla de mobilitat a Tiana: Més transport públic i més espai per als vianants

10/04/2025 - 08:00

Com es mouran els tianencs i les tianenques en les pròximes dècades? Com s’ha de preparar el poble per incentivar el transport públic i per ser més amable per als vianants? Com s’ha de garantir la seguretat viària?

L’Ajuntament de Tiana i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) estan treballant paral·lelament en la redacció de nous plans de mobilitat: un, per al poble, i l’altre, per a tota la regió de Barcelona. L’Ajuntament s’ocupa de la regulació del trànsit i de la pacificació dels carrers, entre altres coses, i l’AMB té les competències en transport públic, i ha d’estudiar, per exemple, com s’han de millorar les línies d’autobús.

El 30 de gener, unes 80 persones es van reunir a la sala Albéniz per fer propostes de millora en matèria de mobilitat, que ajudaran a definir les polítiques de futur, tant de l’AMB com de l’Ajuntament. El pla municipal ja ha superat una primera fase de diagnosi: els tècnics han calculat quants cotxes circulen pels carrers principals, com estan els aparcaments i com va Tiana en àrees per a vianants i en la prevenció dels accidents de trànsit. 

I ara hi ha obert un web, podeu accedir clicant aquí, que recull les aportacions de la ciutadania per millorar la mobilitat. 

 

Transport públic

Tiana és a la cua en ús del transport públic a la regió de Barcelona, i aquest és un dels grans reptes de la mobilitat del futur. Per això, l’Ajuntament planteja a l’AMB que resolgui les grans mancances que té el poble: busos més directes i més freqüents a l’estació de tren i una connexió entre els dos vessants de la riera, que permeti anar d’est a oest del poble sense necessitat de fer transbord. 

 

Integrar la carretera 

La diagnosi del pla de mobilitat ha conclòs que els carrers Matas i Pau Casals i la carretera BV-5008 (Vilesa, Isaac Albéniz i Bisbe Català) són els més transitats del poble, amb més de 2.000 vehicles per dia. Per la carretera, s’hi han detectat moments d’intensitat de vehicles i d’acumulació, sobretot a la cruïlla amb el carrer Castellar.

A més, el 21% dels cotxes que circulen per la carretera hi són de pas, només per travessar el poble. Integrar la via principal a la vida de Tiana i fer-la més amable per als vianants és un dels reptes de futur. L’estudi també revela que, de nit, 8 de cada 10 places d’aparcament estan ocupades a les zones centre i nord del poble. I detecta la falta d’una regulació específica d’aparcaments per a residents.

 

 


 

Municipis: 

Relacionats

Notícia

Mataró Bus ha presentat els tres nous autobusos híbrids, que rebaixen l’edat mitjana de la flota i suposen millores en la sostenibilitat ambiental, l’accessibilitat i la seguretat.

Notícia

Es tracta d’una actuació emmarcada en el projecte “El riu, teixint fils de vida”, finançat pels Plans de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) del Pla de Recuperació, transformació i resiliència finançat per la Unió Europea-NGEU. El projecte afecta directament uns 40 quilòmetres de camins que discorren per sis municipis del Vallès Occidental: Montcada i Reixac, Ripollet, Barberà del Vallès, Sabadell, Castellar del Vallès i Sant Llorenç Savall.  

Notícia

L’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, en el marc del Pla d’impuls al vehicle elèctric 2025-2030, creen una xarxa pública única de recàrrega per a vehicles elèctrics que proporcionarà una experiència de càrrega àgil, assequible, còmoda i fàcil.

Butlletí