Milers d’alumnes del Bages i el Moianès participaran a les activitats d’educació ambiental aquest curs

09/10/2025 - 09:07

El Consorci del Bages consolida la seva proposta d’educació ambiental, que el darrer curs ha arribat a gairebé 8.000 alumnes: 118 actuacions i gairebé 3.000 alumnes als tallers visites i activitats de l’Aula ambiental que es du a terme conjuntament amb el Camp d’Aprenentatge del Bages; 4.200 alumnes de 41 centres educatius al programa “La mòbil va a l’escola”; i el projecte Ecociutat amb la participació de 4 instituts.

Per al nou curs es consoliden i amplien els programes d’educació ambiental, amb la previsió de més de 3.000 alumnes a l’Aula ambiental: visites al Parc Ambiental de Bufalvent, visites al Parc del Secà, tallers “Reciclem l’oli fent sabó” i “Propietats dels materials”, xerrades compostatge, sostenibilitat i consumisme…

A aquestes activitats cal sumar-hi els Projectes Compartits sobre Residus que es fan cada dos anys i que aquest curs tindran la participació de 8 centres educatius (17 grups classe) i 352 alumnes. El projecte, sota el lema «Què en fem dels nostres residus?», combinarà tallers, visites i activitats de recerca al llarg de tot el curs per conscienciar infants i joves sobre la importància de reduir la generació de residus i de separar correctament els que generem.

A més, com els darrers anys, es farà el Projecte Compartit Ecociutat, adreçat a instituts. Aquest proper curs hi participen 3 centres: Institut Lluís de Peguera (Manresa), Institut Escola Pompeu Fabra (El Pont de Vilomara) i Institut Escola Barnola (Avinyó). El projecte implica 228 alumnes de 2n d’ESO, que analitzaran l’institut o el seu municipi com a ecosistema per dissenyar propostes de millora en energia, mobilitat, consum, residus, aigua i biodiversitat.

 

Programa “La mòbil va a l’escola”

A tota l’oferta educativa que es du a terme amb el Camp d’Aprenentatge, s’hi ha d’afegir el programa “La mòbil va a l’escola”, propi del Consorci del Bages, que arriba cada any a més de 4.000 alumnes. Es tracta de visites de la deixalleria mòbil a les escoles per recollir residus i per fer activitats pensades per a les diferents edats de l’alumnat. Com a novetat, aquest curs s’incorpora l’activitat “Els nostres residus – Un taller amb valor social i ambiental”, en col·laboració amb els Centres Ocupacionals d’Ampans.

Ja està obert el període perquè els centres puguin inscriure’s al programa “La mòbil va a l’escola”. Tota la informació i el formulari de reserves es poden trobar a reserves.consorcidelbages.cat

L’educació ambiental és un dels eixos estratègics del Consorci, amb l’objectiu d’informar i sensibilitzar la ciutadania, i en especial les noves generacions, sobre la importància de tenir una actitud responsable davant la problemàtica dels residus.

Podeu consultar la memòria detallada de les activitats d’educació ambiental del curs 2024-2025 clicant AQUÍ.

 


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Acte
26/01/2025 - 09:00
Conservatori Municipal de Música de Manresa
Notícia

Un treball sobre la merla d’aigua i un altre sobre fòsfor en aigües residuals guanyen ex aequo el X Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote.

Article

Alumnes i mestres de l'Institut Olorda i de les escoles Bon Salvador, Mestral i Verge de la Salut de Sant Feliu de Llobregat han participat en la XII Conferència Catalana de joves Tinguem Cura del Planeta (CONFINT), celebrada al Prat de Llobregat aquest dijous, 18 de setembre.

Butlletí