Martorell impulsa un nou pla per a una mobilitat més sostenible i segura

18/11/2022 - 08:20

L’Ajuntament de Martorell, amb el suport de la Diputació de Barcelona i l’empresa Mcrit, està preparant un nou Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible (PMUS), que té com a objectiu assolir una mobilitat més eficient i segura en el període 2023-2029.

La Sala Muxart del Centre Cultural ha acollit l’acte de presentació de la revisió de l’antic PMUS i l’avançament de les fases d’elaboració del nou. Hi han intervingut el regidor de Seguretat Ciutadana, Mobilitat i Comunicació, Lluís Sagarra, així com les tècniques de Mobilitat Urbana de l’empresa Mcrit, Victòria Sol i Judith Requena. A més, hi ha assistit el regidor de el regidor de Planificació Urbanística, Medi Ambient i Habitatge, i coordinador de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, Albert Fernández, i el coordinador general de l’Ajuntament de Martorell, Rodrigo Alaminos.

Martorell disposava del Pla de Mobilitat Urbana 2012-2018, que contemplava 27 propostes de millora en matèria de mobilitat sostenible i segura, “executades en un 76% de forma satisfactòria i en un 96% a punt de ser finalitzades”, ha assegurat el regidor Lluís Sagarra.

Entre les accions dutes a terme destaquen l’ampliació de la xarxa de plataforma única al casc antic, la transformació de passos de vianants, la millora de les passarel·les que creuen el riu Anoia, l’ampliació de voreres i d’aparcaments per a bicicletes i la reducció de la velocitat interurbana a 30 km/h.

També la configuració d’una nova xarxa d’autobús urbà i l’adequació de les seves parades, l’execució de plans d’accés als polígons industrials, la promoció de campanyes d’educació i sensibilització en pro de la mobilitat sostenible, i la implantació de la xarxa de Camins Escolars Segurs.

Ara, iniciem la redacció del nou PMUS, que començarà el 2023 i durarà sis anys, per adaptar-nos a les noves realitats del municipi”. El nou document ha de definir l’estratègia que permeti “aconseguir un model de mobilitat més segur, sostenible, equitatiu i eficient”, ha apuntat el regidor.

El nou PMUS pretén reduir el nombre d’accidents i la seva gravetat, minimitzar les emissions de gasos d’efecte hivernacle, la contaminació atmosfèrica, l’impacte visual o el consum de fons d’energia no renovable. Promoure actuacions que millorin l’accessibilitat de persones amb mobilitat reduïda, que garanteixin el dret a la mobilitat d’aquells que no disposen de vehicle privat, i gestionar tots els sistemes de mobilitat de forma coordinada i harmònica.

Victòria Sol, tècnica de Mobilitat Urbana de l’empresa Mcrit, ha detallat que la redacció del nou PMUS es dividirà en fases. “La primera de prediagnosi, on es recopila la informació existent i es fa anàlisi del compliment dels objectius del PMUS anterior”. La segona de diagnosi, on s’analitza el territori i les seves xarxes, tot elaborant un primer document estratègic. La tercera fase serà de propostes, “on s’estudiaran programes d’actuacions i es farà un estudi ambiental estratègic”. El conjunt de la ciutadania podrà participar en l’elaboració del document, que és previst s’aprovi a finals de 2023.

Els Plans de Mobilitat urbana són el document bàsic per a configurar les estratègies de mobilitat sostenible dels pobles de Catalunya tal com s’estableix a la Llei 9/2003 de la mobilitat, entre altres normatives relacionades amb la mobilitat. Els objectius del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Martorell estan alineats amb els objectius de l’Agenda Urbana de Martorell i amb altres plans municipals com el Pla de Transició Energètica.


 

Categories: 

Relacionats

Article


En el marc de la Setmana de la Mobilitat, Martorell ha celebrat una setmana d'actes i inici de nous projectes per promoure la mobilitat sostenible a la ciutat: bus elèctric, la fotolinera, el bicitancat o els camins escolar son algunes de les accions presentades.

Notícia

L’Ajuntament de Gavà incrementarà els pròxims anys la xarxa ciclable al municipi, augmentant en 15 quilòmetres la trama actual. Actualment Gavà compta amb prop de 30 km d’eixos ciclables: els carrers de vianants on es permet el pas de bicis, els carrers de plataforma única, els carrils bicis en vorera o en calçada segregats, i els ciclo-enllaços. S’inclou també el carril bici de la C-245 que ha de permetre una major connectivitat amb Castelldefels i els polígons industrials i facilitarà els viatges d’intermodalitat amb el transport públic.

Notícia
 

Aquest any han participat nou municipis: Sant Boi, Esplugues, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Cervelló, Sant Joan Despí, Cornellà, Sant Feliu, Sant Vicenç dels Horts i L’Hospitalet que, malgrat no pertànyer a la comarca, és una de les ciutats impulsores de la iniciativa.

Butlletí