La Diputació de Barcelona explica a Fitur el seu compromís amb el turisme sostenible

19/01/2018 - 12:15

En el marc de la Fira Internacional de Turisme Fitur, Turisme de la Diputació de Barcelona ha participat, en la primera reunió de les destinacions turístiques sostenibles de tot el món, sota el segell “Biosphère Responsible Tourism”.

Es tracten de destinacions que compten amb la certificació que emet l’Institut de Turisme Responsable (RTI). La Diputació va rebre, el passat juliol, aquesta certificació pionera, basada en els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides integrats en l’Agenda 2030.

Entre aquets objectius, estan, per exemple, l’ús d’energies no contaminants, la protecció de l’economia i cultura local, l’impuls de polítiques d’ocupació justes que respectin la igualtat de gènere, l’acció pel clima, la neteja de l’aigua, la cura dels recursos naturals, etc

La reunió de la comunitat de destinacions Biosphere celebrada és la primera d’una sèrie de reunions anuals en les que es donaran cita representants de tot el món amb l’objectiu de seguir compartint experiències i esforços per promoure el turisme responsable.

Amb l’obtenció de la certificació Biosphère el passat juliol, Barcelona es converteix en la primera demarcació catalana en rebre-la, certificació que ja tenen Catalunya, la ciutat de Barcelona i Sitges. El segell acredita que les tres marques turístiques de la demarcació –“Costa Barcelona”, “Paisatges Barcelona” i “Pirineus Barcelona”, impulsades per la Diputació de Barcelona- compleixen els requisits de l’estàndard “Biosphere Destination” i que apliquen amb èxit 6 criteris concrets en les seves polítiques turístiques: Gestió sostenible, Desenvolupament econòmic i social, Conservació i millora del patrimoni cultural, Conservació Ambiental, Qualitat i seguretat, i Implicació del visitant.

Ahir, el diputat de turisme de la Diputació de Barcelona, Miquel Forns, va visitar Fitur, on la Diputació hi participa per presentar l’oferta turística de la demarcació dins l’estand institucional de l’Agència Catalana de Turisme i sota el paraigües de la marca Catalunya.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Amb un pressupost de 18,6 milions d’euros i 25 socis, el projecte ja ha posat en marxa accions en sectors clau de l’economia del territori, amb l’objectiu de minimitzar impactes, mobilitzar 73 milions d’euros de finançament addicional i integrar l’adaptació climàtica en les polítiques públiques i privades.

Notícia

Barberà del Vallès consolida el seu lideratge com a ciutat compromesa amb l’economia circular i la innovació sostenible amb la segona edició del BarbEmprèn

Notícia
Podcast El Crític

 

Catalunya, com la resta del món, ha d’accelerar la producció d’energia neta. Què ho està frenant? Pot accelerar-se el procés de transició energètica tenint en compte el territori, el món rural i les comunitats locals?

Butlletí