Es crea un Jardí de Papallones a Castellbisbal

27/12/2024 - 09:00

El Parc de l’Ermita compta des de fa uns dies amb un Jardí de Papallones i un hotel d’insectes, espais dissenyats per enriquir la biodiversitat i el patrimoni natural del nostre entorn.

L’alumnat de quart de primària de l’Escola Benviure ha participat en la posada en marxa d’aquest projecte, plantant diverses espècies vegetals al nou jardí de papallones i omplint l’hotel d’insectes amb materials naturals com ara pedres, branquillons, fulles, pinyes o troncs foradats.

La jornada de treball va tenir lloc durant el matí del passat 11 de desembre i també va comptar amb la participació dels equips tècnics que han dissenyat i executat les obres necessàries per a la creació de l’espai i el grup de jardiners i jardineres que treballen al parc de l’Ermita.

“Ha estat un activitat molt enriquidora que ha servit per descobrir la biodiversitat del nostre municipi i aprendre a cuidar-la”, destaca la regidora de Medi Ambient, Anna Sardà Fernández, que assenyala que “el Jardí de Papallones està pensat per ser un espai dinàmic, obert a la participació de totes les persones que vulguin col·laborar en les tasques de manteniment i en el seguiment de la presència de papallones i altres insectes”.

La creació del Jardí de Papallones i l’Hotel d’insectes del Parc de l’Ermita ha estat impulsada conjuntament per l’Ajuntament i l’AMB. L’espai compta amb diferents ambients de plantes autòctones i una bassa, que proporcionen una gran diversitat d’olors i colors, així com diferents ritmes de floració. Tot plegat fa que el jardí esdevingui un refugi per a les papallones i altres insectes pol·linitzadors.

 


 

Categories: 

Relacionats

Article

Representants de les escoles Francesc Aldea i Josep Ventalló, l'Institut Ègara i l'escola bressol Esquitx s'han sumat al «Cuidem Terrassa» amb la signatura del decàleg de la campanya en l'acte per inaugurar la renovació de la plaça

Notícia

El projecte “Escoles pel Clima”, impulsat per l’Ajuntament de Sabadell, arriba a la seva tercera edició amb una participació de 1.614 alumnes de 9 centres de primària i secundària. Durant el curs, treballen valors ambientals a partir de reptes i estratègies actuals.

Notícia

Experts en sostenibilitat, tecnologia tèxtil, educació i drets humans analitzen els reptes del sector en una taula rodona emmarcada en la Festa del Comerç Just i les Finances Ètiques

Butlletí