El projecte Natura és Cultura ha portat de nou l'art al bosc a Avinyó

17/10/2019 - 08:00

De la mà de la Fundació Setba, grups d'usuaris d'entitats de salut mental han treballat la creació artística en contacte amb la natura.

Des del 2 al 27 de setembre, quaranta  persones, dividides en grups de deu, han fet estades d'una setmana a la residència d'artistes Cal Gras d'Avinyó, des d'on, sota la direcció artística de Quim Moya, han tingut l'oportunitat de fer una creació artística individual i col·lectiva a través d'una intervenció sobre els arbres del bosc de la Torre dels Soldats, en el camí ramader. Les persones participants pertanyien a les entitats de salut mental Associació Arapdis, Associació de Voluntaris i amics de l’Hospital de Calella, Alterarte Sentre de Formació i Prevenció i la Asociación Insolitart.

Enguany és la segona vegada que el bosc acull aquesta intervenció plàstica; una exposició permanent que enguany ja arriba als 60 arbres intervinguts i que en l'edició d'aquest 2019 s'ha dedicat a treballar la mirada.

 

Activitats pedagògiques

La Fundació Setba compta amb el suport de l’Ajuntament d’Avinyó i vol implicar també a altres agents de la població. Per aquest motiu, organitza unes jornades en el bosc pintat amb els alumnes de primària de l’Escola Barnola i alguns dels participants del projecte. La finalitat d’aquesta acció és desestigmatizar la malaltia mental, visibilitzar la problemàtica de les persones amb trastorns mentals i fer que els nens del municipi s’identifiquin amb el bosc pintat i el facin seu.

 

Exposició Natura és Cultura 2019

L’exposició s'inaugura el 10 d'octubre al Museu Comarcal de Manresa i mostrarà els retrats dels participants, fets per Carles Rodríguez, a més d’una instal·lació feta a partir de soques d’arbres. Aquesta mostra compta amb el recolzament de l’Ajuntament de Manresa i l’Ajuntament d’Avinyó.


 

Municipis: 

Relacionats

Notícia

Un estudi mostra l’impacte dels banys de bosc en la salut emocional de persones amb malestar emocional.

Reportatge

Un equip liderat pel CREAF i la UAB ha publicat l’informe EU Innovation Blueprint: Analysing factors influencing innovation within Urban Forestry, que revela el camí de la innovació en silvicultura urbana.

Article

És una de les accions que s’han plantejat per reconstruir els processos naturals afectats per les actuacions humanes. L’actuació comportarà millores en la qualitat de l’aigua i la biodiversitat, i reduirà el risc d’inundació. Es recuperarà la connectivitat longitudinal del riu, deixant pas lliure a peixos i sediments per aquest tram de riera, que es connectarà de nou amb el riu Cardener.

Butlletí