Cerquen a Montblanc terrenys per conrear com a horts socials

18/10/2022 - 09:30

A través de l'ajuntament, Consell Comarcal i la Cooperativa Agroecològica l'Aresta cerquen propietaris de terrenys que els tinguin en desús per fer-hi horts i recuprar la terra per al sembrat.

Aquesta campanya de cerca de terrenys en desús per convertir-los en horts s’emmarca en el projecte Horts Socials Ecològics de Montblanc, creat l’any 2012, amb un doble propòsit principal: d’una banda, afavorir la producció d'aliments frescos i de qualitat per a l'autoabastiment de famílies en situació d’emergència alimentària; i, de l’altra, apoderar les persones en risc d'exclusió social, promocionant la convivència i facilitant la cohesió social entre persones del municipi.

El projecte Horts Socials i Ecològics de Montblanc va ser creat l’any 2012, a partir de la col·laboració entre Càritas Montblanc, l’Associació Xicòria, l’Ajuntament de Montblanc i Serveis Socials del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, actualment depèn de la Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament de Montblanc, i està dinamitzat per la Cooperativa Agroecològica L’Aresta.


 

Relacionats

Article

L’Hospital Universitari de Mataró participa en un projecte pioner europeu que avalua l’horticultura com a teràpia en Salut Mental.

Notícia

Amb aquesta iniciativa, prop de 300 oliveres de titularitat municipal, que fins ara només havien tingut un ús ornamental, passaran a convertir-se en un recurs agroecològic i pedagògic per al municipi. La prova pilot servirà per a generar un projecte a mitjà termini per a consolidar la recuperació del patrimoni agroecològic d’Esparreguera.

Notícia

El projecte Life eCOadapt50 posa en marxa el curs en línia “Adaptació local per al canvi climàtic”, una nova iniciativa formativa que vol enfortir les capacitats de les persones, organitzacions i territoris per adaptar-se als impactes del canvi climàtic. 

Butlletí