Cardedeu ofereix assessorament energètic per fomentar un consum més eficient i responsable

18/01/2017 - 09:19

L'Ajuntament de Cardedeu oferirà assessorament energètic a la ciutadania, al petit comerç i a les petites empreses per afavorir un consum més eficient i responsable de l'energia.

També s'oferirà a la possibilitat de revisar les condicions de facturació dels diferents subministraments, i es guiarà les persones usuàries en les alternatives de contractació i en com tramitar aquests canvis. L'oficina d'assessorament energètic atendrà la ciutadania i les petites empreses els dimarts i dijous de 12 a 14 h, a Can Llibre, i durant un període de tres mesos.

L'objectiu d'aquesta oficina, que estarà operativa durant tres mesos, és afavorir l'estalvi energètic i econòmic a la ciutadania a través de la conscienciació de la necessitat de fer un ús correcte i més eficient de l'energia. Entre d'altres tasques, el gestor energètic estudiarà les factures d'electricitat, d'aigua i de gas per detectar possibles anomalies en la facturació o per comprovar que la potència contractada és l'adequada; recomanarà actuacions i millores per reduir i optimitzar els consums i la facturació; i difondrà bones pràctiques de consum responsable i eficient de l'energia. L'oficina estarà en coordinació amb l'OMIC (Consum), així com amb els Serveis Socials municipals per tal de ser una eina més de lluita contra la pobresa energètica.

Les persones interessades en rebre aquest assessorament han de demanar cita al telèfon 93 844 41 46 o presencialment a l'Àrea de Territori i Sostenibilitat (Can Llibre, c. Doctor Ferran, 1). Un cop concertada la cita es lliurarà un qüestionari que cal portar omplert el dia de la visita, juntament amb les factures de l'electricitat, el gas i l'aigua per estudiar-les.


 

Categories: 

Relacionats

Article
La guia és fruit de l’experiència de 6 anys ajudant la ciutadania amb la realització d’aquests tràmits i permet disposar de tota la informació per poder-los realitzar des de casa

L’Ajuntament de Viladecans ofereix, des de l’any 2014,  un servei d’assistència per a la tramitació de les bonificacions socials existents en els subministraments de l’electricitat i de l’aigua amb l’objectiu d’informar i d’ajudar la ciutadania en els tràmits administratius necessaris per fer la sol·licitud i poder gaudir de l’ajut.

Entrevista
El Govern espanyol ha decidit no ampliar la moratòria dels talls de subministrament bàsics com la llum, l’aigua i el gas, més enllà d’aquest dijous, 1 d’octubre. La mesura es va posar en marxa el mes de març a causa de la pandèmia del coronavirus. La portaveu de l’Aliança contra la Pobresa Energètica, Maria Campuzano, ha valorat com pot afectar aquesta decisió del govern de Pedro Sánchez a les famílies més vulnerables.

Butlletí