Caldes d'Estrac treballa per posar al dia l'enllumenat públic

10/09/2024 - 08:00

Una auditoria energètica realitzada per la Diputació de Barcelona fixa en 596.000€ la inversió necessària per actualitzar i homologar l'enllumenat públic de Caldes.

El municipi pateix freqüents episodis d’apagades de l’enllumenat públic fruit del mal estat de llumeneres, quadres i cablejat, resultat del pas del temps i de la manca d’inversió dels darrers anys.

En aquest sentit, el govern municipal s’ha fixat l’objectiu de revertir aquesta situació i ja disposa d’una auditoria energètica redactada per la Diputació de Barcelona que detalla l’estat actual i fixa una inversió necessària de 596.000€ per aconseguir actualitzar i homologar tota la instal·lació, llumeneres i conduccions incloses. Aquesta intervenció, evidentment està prevista sempre sota criteris d’eficàcia i utilització de les noves tecnologies que permetran un funcionament digitalitzat i centralitzat que estalviarà costos un cop estiguin instal·lades.

L’equip de govern ha demanat subvenció a la mateixa Diputació per fer front a aquesta inversió, i està en negociacions amb l’IDAE (Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energia) del Ministeri d’Indústria i amb l’INCAEN (Institut Català de l’Energia) de la Generalitat per tal d’aconseguir el finançament necessari, ja sigui per assumir la reforma d’un sol cop o per fases, segons els recursos obtinguts.

La finalitat principal que es persegueix amb aquesta actuació és resoldre definitivament els problemes de l’enllumenat, renovant material i establint criteris d’eficiència energètica i d’estalvi en el seu funcionament; i es buscarà el millor funcionament tot reduint al màxim la factura energètica.

 


 

Municipis: 
Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Article

L'Ajuntament de Mollet rep una ajuda d'1,4 milions d’euros per a la posada en marxa de la primera fase del projecte, Mollet 100% Led

Notícia

L'enllumenat públic municipal ha reduït el consum energètic un 43% en l'última dècada i ha estalviat als ajuntaments més de 53 MEUR.

Notícia

El projecte preveu la substitució d’un total de 1.100 punts de llum equipats amb làmpades de Vapor de Sodi d’Alta Pressió (VSAP), de llum groga, per noves lluminàries LED de llum blanca, molt més eficients.

Butlletí