Font: Ajuntament de Sitges

Un nou carril bici enllaçarà Miralpeix amb Can Pei i el Passeig marítim de Sitges.
Les obres, que compten amb finançament dels fons europeus Next Generation, està previst que finalitzin el maig del 2026
Les obres per crear un nou carril bici que connectarà Miralpeix, Can Pei i el Passeig Marítim a Sitges ja estan en marxa i es preveu que es completin en un termini de 8 mesos. L’obra, amb un cost de 1.336.845,56 €, s’ha finançat amb fons europeus Next Generation en el marc del Pla de Sostenibilitat Turística de Sitges. Els treballs han començat per l’Avinguda de Navarra i el carrer de Salvador Casacuberta i contemplen la renovació de les voreres i la calçada, la reordenació de l'aparcament, la substitució de l'enllumenat públic i la creació del carril bici.
El regidor de Mobilitat, David Martínez Lluís, explica que “seguim avançant cap a una mobilitat sostenible, creant espais segurs per a l’ús de la bicicleta”. El regidor Martínez destaca que “aquest nou carril bici connectarà la zona escolar de Can Pei amb espais com el Passeig Marítim o Miralpeix, i a més suposa donar continuïtat als carrils bici que ja arriben a aquesta zona escolar des del sector de la Plana. Aquesta connexió reforça la mobilitat sostenible entre barris i facilita els desplaçaments quotidians en bicicleta, especialment per a l’alumnat, famílies i veïns que es mouen diàriament entre diferents punts del municipi. És un pas més cap a un Sitges més accessible, segur i compromès amb una mobilitat més verda”.
L’objectiu de la creació dels nous carrils bicis és fomentar la mobilitat sostenible i poder anar-los integrant en una xarxa que connecta els diversos punts de la vila. En l’actualitat, Sitges ja té 11.480 metres de carril bici i se’n projecten 4.856 metres més, dels quals 1.674 pertanyen al projecte que ja s’està desenvolupant entre Miralpeix, Can Pei i el Passeig marítim.
Per al futur, estan previstos un carril a l’Avinguda Sofia, entre el Passeig de Vilanova i el Passeig marítim; un altre per completar tot el passeig de la Ribera fins a la Fragata; un més que connecti la platja de Santa Sebastià amb el port d’Aiguadolç; i finalment un de nou entre la Bòvila i el Camí de la Fita.
Carril a la recta de la Mata
La Diputació de Barcelona també ha fet arribar un projecte de carril bici que transcorreria per la recta de la Mata i la carretera C-246a fins enllaçar amb el carril bici que uneix la Rambla del Garraf amb l’Hospital de Sant Camil. Tot i que aquest projecte discorreria fonamentalment pel terme municipal de Sant Pere de Ribes, també serviria per connectar amb bicicleta Rocamar amb Miralpeix i els carrils bici de Sitges que porten cap al centre, el Passeig o la zona escolar.