Es posa en funcionament la instal·lació fotovoltaica de l'EDAR de Vic.

12/01/2024 - 09:59

La instal·lació compta amb més de 1000 plaques dividides en 9 zones que proporcionaran fins al 20% de l’energia que consumeix actualment la planta depuradora.

 

El passat 27 de setembre, van començar les actuacions a la Depuradora de Vic, gestionada per la instal·lació de sanejament del Consell Comarcal d'Osona i finançades per la Diputació de Barcelona en el marc del Programa sectorial Renovables 2030.

L'actuació es va adjudicar a l’empresa RENOVALTI 2017 SL per un import total de 560.418,53 € (sense IVA).

A finals del 2023, van finalitzar les obres de la planta solar de 446,439 KWp.

Entre la nova instal·lació fotovoltaica i la planta de biogàs la depuradora es podrà autoabastir energèticament 100% a finals d'aquest 2024. 

 


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

Una nova acció per fomentar l’eficiència energètica i avançar cap a un model de poble més sostenible

Notícia

Aquest any el Consell Comarcal d’Osona fet la instal·lació de fotovoltaiques a dues depuradores. Concretament, a les Estacions depuradores d’aigües residuals (EDAR) de Prats de Lluçanès i de Folgueroles. Totes dues han estat finançades per la Diputació de Barcelona en el marc de la Línia de suport 2 del Programa Sectorial Renovables 2030.

Article

L'Ajuntament de Súria avança el projecte de parc solar del dipòsit salí vell, després de la instal·lació de les plaques fotovoltaiques.

Butlletí