L’Ajuntament de Viladecans publica una guia per a la tramitació del bo social de l’electricitat

La guia és fruit de l’experiència de 6 anys ajudant la ciutadania amb la realització d’aquests tràmits i permet disposar de tota la informació per poder-los realitzar des de casa

Font: Ajuntament de Viladecans

16/11/2020 - 11:06

L’Ajuntament de Viladecans ofereix, des de l’any 2014,  un servei d’assistència per a la tramitació de les bonificacions socials existents en els subministraments de l’electricitat i de l’aigua amb l’objectiu d’informar i d’ajudar la ciutadania en els tràmits administratius necessaris per fer la sol·licitud i poder gaudir de l’ajut.

Aquest servei municipal es desenvolupa des de l’Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat i al llarg d’aquests 6 anys, ha atès més de 2.000 persones i famílies, de les quals 1.000 en són usuàries recurrents que s’adrecen al servei per resoldre dubtes o per tramitar les actualitzacions necessàries. Les bonificacions que atén el servei són el bo social i el bo tèrmic en el contracte de l’electricitat, el cànon social i l’ampliació de trams en el contracte de l’aigua i la bonificació del cost de manteniment del comptador de l’aigua.

Aquestes bonificacions són un recurs important per a les persones que tenen dificultats econòmiques, ja que permeten abaratir el cost de manteniment dels subministraments domèstics. Per exemple, el bo social de l’electricitat i el cànon social de l’aigua comporten un descompte general en les factures del 25% i del 50% respectivament. Per tant, cadascuna d’aquestes dues bonificacions suposa uns estalvis anuals aproximats d’entre 150 i 300 €, depenent de la quantitat d’electricitat i d’aigua que es consumeixi a la llar.

Amb l’aparició de la Covid-19, el servei ha adoptat nous procediments d’assistència a través de converses telefòniques i de correspondència electrònica. En aquest marc de teleassistència,  s’ha desenvolupat una guia detallada dels tràmits necessaris per sol·licitar, des de casa,  el bo social de l’electricitat . La guia, disponible al web municipal, és aplicable a tot l’àmbit estatal i permet, a qualsevol persona interessada en sol·licitar aquesta bonificació, poder-ho fer ella sola o amb l’ajut d’una persona propera.

La guia classifica, d’entrada, els diferents col·lectius que se’n poden beneficiar, de manera que, un cop s’accedeix al perfil corresponent, la persona interessada només hi trobarà la informació dels requisits i dels documents específics per al seu cas. A l’apartat del tràmit de sol·licitud, la guia dóna les indicacions per tal d’emplenar els formularis i per preparar tota la documentació personal requerida. D’altra banda, la guia també orienta sobre com fer els tràmits de sol·licitud de canvi de comercialitzadora i de canvi de titularitat del contracte de subministrament elèctric perquè, com a requisits generals per poder accedir al bo social,  cal tenir el contracte elèctric amb una comercialitzadora del mercat regulat i  la persona sol·licitant de la bonificació ha de ser i la titular d’aquest contracte.

D’aquesta manera, l’Ajuntament es referma en la seva aposta per ajudar la ciutadania i, especialment  la població més  vulnerable, en el manteniment dels subministraments bàsics, entenent que la transició ecològica ha d’anar de la mà de la justícia social, i per aquest motiu  posem a disposició pública els procediments de tramitació del bo social desenvolupats per l’Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat amb la finalitat que  els puguin aprofitar altres persones i organitzacions de tot l’estat espanyol.


 

Categories: 
Municipis: 
Baix LlobregatViladecans

Relacionats

Article

El portal mostra de manera atractiva les dades de consum dels equipaments municipals.

Article

Amb un milió d'euros d'inversió, el projecte Vilawatt comença les reformes de tres comunitats de veïns de Montserratina i Eixample a Viladecans.

Article

Durant aquests dies, en passar més temps a casa, els nivells de consum energètic augmenten. Per això, encara pren més rellevància poder ajustar la potència elèctrica que tenim contractada a les nostres necessitats reals i estalviar diners a finals d’any.

Butlletí