Cens d'organitzacions i espais d'educació ambiental

Font: SCEA

02/11/2020 - 21:49

La Societat Catalana d'Educació Ambiental, amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, ha realitzar un cens d’equipaments, entitats i empreses d’educació ambiental de Catalunya, per donar visibilitat a les mateixes, poder afavorir a la difusió dels seus projectes i el treball en xarxa i per a l’enfortiment i vertebració del sector de l’educació ambiental.

En aquest enllaç trobareu el mapa territorial interactiu de les organitzacions i espais d’educació ambiental censats el dia d’avui, amb dades de contacte i descrits mitjançant paraules clau i àmbits territorials. Actualment hi ha 154 organitzacions i 54 espais d’educació ambiental d’arreu de Catalunya.

El cens es realitza a través d’un qüestionari en línia, en el que es demana la informació d’aquestes entitats: ubicació, contacte, enllaç amb informació i àrees de treball com a dades principals. És un cens viu i esperem que a poc a poc es vagi nodrint de més entitats, empreses i equipaments del sector de l’educació ambiental.


 

Relacionats

Article
Elaborat per la Fundació Pere Tarrés

La Fundació Pere Tarrés seleccionat 12 dels 17 ODS, un per a cada mes de l’any, per il·lustrar el calendari del curs 2020-2021. Cada mes, es proposen activitats pedagògiques adreçades a aprofundir en aquests 12 objectius.

Article

El programa Escoles + Sostenibles arriba als 20 anys d’edat, amb 361 centres educatius de la ciutat adherits, més del 50% del total de centres que hi ha a la ciutat.

Reportatge
Educació a l’aire lliure a Sao Paulo. Crèdit: Revista brasileira de Ed Física / BBC.

Educació a l’aire lliure a Sao Paulo. Crèdit: Revista brasileira de Ed Física / BBC.

Al llarg de la història, les pandèmies són un dels pocs exemples on la societat s’ha decidit per educar a l’aire lliure i la intenció en aquests casos sempre ha estat la de disminuir el contagi. La millora està demostrada, ja que cada cop més estudis apunten que els llocs ventilats o oberts són els espais on hi ha menys probabilitat d’encomanar la malaltia. Però per què és aquest l’únic escenari on ens plantegem una educació a l’exterior? No haurien d’estar les escoles més en contacte amb la natura, en general, i per molts altres motius?

Butlletí