L'Ajuntament de Palma instal·la una nova font d'aigua potable per lluitar contra el canvi climàtic

Font: dbalears.cat

17/12/2019 - 09:00

La font està especialment pensada per omplir botelles i cantimplores reutilitzables, amb l'objectiu de promoure el consum d'aigua del grifó i reduir el consum de plàstic.

EMAYA ha instal·lat una nova font d'aigua potable filtrada al carrer de Sant Miquel, cantonada amb la plaça de la Porta Pintada. Té un sistema per beure encara que no es disposi de recipient.

La novetat d'aquesta font és que incorpora una altra sortida per poder donar aigua als cans. La instal·lació s'ha fet en el marc de la Cimera pel Clima COP25 que s'està celebrant a Madrid.

Aquesta és la segona d'aquesta tipologia de fonts que s'instal·la a Palma, la primera es troba a la plaça del Mercat i és fruit de la col·laboració amb l'ONG Cleanwave. La setmana que ve es col·locarà una altra font d'aquestes característiques a la zona del Portitxol i més endavant es posaran més a altres punts de la ciutat.

La iniciativa compleix amb dos objectius bàsics per EMAYA i l'Ajuntament de Palma, el foment del consum de l'aigua del grifó i la reducció del consum de plàstic (una de les línies estratègiques recollida al Programa local de Prevenció de Residus municipals).

En aquest sentit cal recordar que l'aigua de Palma és potable, té totes les garanties sanitàries per al consum humà, es controla i analitza de forma continuada. Cada vegada són més les persones que la consumeixen, tant sigui de forma directa del grifó com després de tractaments domèstics de filtratge que en milloren el gust (com el que té aquesta font).

Així mateix, cada vegada que s'utilitzi una botella reutilitzable o cantimplora per omplir-les d'aigua, s'evitarà el consum de botelles de plàstic d'un sol ús. Es calcula que actualment a les Illes Balears els habitants consumeix cada any 175 litres d'aigua envasada, unes 117 botelles d'1,5 litres, que suposa una despesa de 61 euros anuals per persona i la generació de 5 kg de residus de plàstic, per al conjunt de Palma unes 2.000 tones de residus de plàstic anuals.

L'Ajuntament i EMAYA contribueix a promoure aquest consum d'aigua de la xarxa i l'ús d'envasos reutilitzables amb aquestes fonts i les que s'instal·laran a altres punts properament.


 

Categories: 
Municipis: 
BalearsPalma de Mallorca

Relacionats

Article

Sant Hilari Sacalm ja pot dir que controla la gestió total de l'aigua des del seu Ajuntament. La nova empresa mixta ha entrat en funcionament aquest 1 de juliol i pretén garantir la tranquil·litat pel que fa al subministrament d'aigua municipal.

Article

Aigües de Reus acaba d’adjudicar la redacció del Pla Integral de Gestió del Sistema de Sanejament de la ciutat, d’acord amb la modificació del Reglament del Domini Públic Hidràulic que el passat 2023 va aprovar el govern espanyol via Reial Decret.

Article

Aquesta mesura permet reduir l’impacte de les fortes pluges en l’estat del litoral badaloní retenint restes sòlides arrossegades per l’aigua com ara plàstics, tovalloletes higièniques, vidres i greixos.

Butlletí