Quines xifres hi ha al darrere de la gestió del transport públic de l'àrea de Barcelona?

12/04/2019 - 08:30

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha fet difusió d'un vídeo sobre el finançament del transport públic a Barcelona i la seva àrea metropolitana.

La peça audiovisual descriu de manera molt didàctica els números que fan possible que els metros, els trens i els autobusos circulin cada dia pels carrers i túnels. Uns 1.700 milions d'euros l'any són els necessaris per fer que el conjunt del sistema de transport de Barcelona funcioni. I la majoria d'aquest pressupost es destina a costos de personal i al manteniment i suport tècnic.

Una xifra que sorprèn és el volum de passatgers que mou el conjunt de la xarxa de transport públic anualment (es fan més de 1.000 milions de viatges!) moguts pel conjunt de línies dels diferents operadors: TMB (metro i bus), FGC, Renfe, TRAM i diverses empreses d'autobusos urbans i interurbans de l'àrea metropolitana.

Al vídeo també s'especifiquen els diferents títols de viatge que gestiona l'ATM, fent especial èmfasi en la despesa de 47 milions d'euros per fer possible la bonificació de títols socials (T-jove, T-trimestre bonificada per a persones a l'atur...) i la creació dels títols ambientals (T-verda i T-aire). Al final també s'apunten alguns dels molts beneficis que aporta per a la societat i el medi ambient fer ús del transport públic: descongestionem les ciutats, millorem la qualitat de l'aire i reduïm la contaminació acústica, entre d'altres. 


 

Categories: 

Relacionats

Article

Aquest mapa interactiu ofereix un diagnòstic de la mobilitat de Barcelona. El menú de l’esquerra permet escollir el tipus de transport: tren, transport públic urbà, mobilitat activa (bicicleta) i vehicle privat.

Article

El nou servei e-bicibox, que funciona amb bicicletes elèctriques, es posa avui en marxa a 11 municipis metropolitans i en les propers setmanes a Sant Cugat del Vallès. L'abonament del servei inclou una quota anual, de 30€ l'any, i una tarifa segons franges temporals d'ús. Promocionalment, els primers 30 minuts seran gratuïts. 

Article

Amb 100 hores de formació dedicada a introduir els i les alumnes al món de l'energia, el Mòdul 0 del curs Vilawatt ha repassat, entre altres temes, la física de l'energia, els recursos renovables, les instal·lacions a les llars o les estratègies d'estalvi. Aquest primer mòdul permet als participants adquirir els coneixements necessaris per continuar amb els altres cinc mòduls plantejats d'aquesta formació Vilawatt. L'objectiu és que un cop acabades les 40 hores d'aquests altres mòduls se'ls obrin noves oportunitats d'ocupació en el sector energètic. A més, amb aquests mòduls, també aprendran a desenvolupar activitats de promoció, muntatge, explotació i manteniment per al subministrament energètic d'edifics d'ús residencial i no residencial.

Per altra banda, està previst fer una nova edició del Mòdul 0 per continuar formant a nous experts en l'àmbit de la rehabilitació energètica.

Butlletí