Lluminàries led solars a Badia del Vallès

01/06/2018 - 07:13

Els serveis tècnics de l'Ajuntament han instal·lat 9 lluminàries led que s'alimenten d'energia solar per il·luminar el camí d'accés per als vianants que va des de l'aparcament del carrer Algarve fins al vial d'accés a Badia des de l'Ikea.

Aquest camí el transiten diàriament moltes persones per desplaçar-se a la zona comercial del Sabadell Parc Empresarial i fer servir el transport públic.

Les noves lluminàries autosuficients, de tecnologia led, ofereixen una potència individual de 30W, amb una intensitat lluminosa equivalent a 100W. La llum que produeixen és blanca, amb una temperatura de color de 4.000 graus Kelvin i no contaminant. El model de lluminària instal·lat està homologat per la Diputació de Barcelona.

El seu funcionament és totalment autònom, ja que la placa solar fa de sensor lumínic i activa la lluminària quan disminueix la intensitat de llum ambiental. Així mateix, estan programades per disminuir la seva potència en un 30% des de les 12 de la nit fins a les 6 hores del matí; d'aquesta manera redueixen el seu consum i l'afectació lumínica al seu entorn durant la nit.

La instal·lació d'aquestes lluminàries és una iniciativa que respon a la voluntat del consistori per integrar sistemes d'enllumenat no contaminant i més sostenibles.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

L'Ajuntament de Bagà modernitza l'enllumenat públic amb tecnologia LED més sostenible i eficient.

Article

L'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat ha iniciat una auditoria integral de les instal·lacions d'enllumenat públic de la ciutat per tal d'identificar zones amb mancances en els nivells d'il·luminació i garantir espais públics més segurs i confortables. Aquesta acció s'emmarca dins dels objectius del Pla d'Actuació Municipal (PAM) 2023-27, que aposta per la modernització de les infraestructures i la sostenibilitat energètica.

Article

L'enllumenat públic de Sant Boi ja funciona gairebé per complet amb tecnologia LED (llum blanca). L'Ajuntament ha finalitzat el procés de substitució de les 7.900 llumeneres que encara funcionaven amb una tecnologia diferent. Com a conseqüència, Sant Boi ja estalvia 250.000 euros anuals en la seva factura elèctrica.

Butlletí