L’Alcúdia augmentarà la producció d’energia renovable en 18.000 kWh i reduirà les emissions

29/12/2017 - 14:44

S'ha fet una visita les instal·lacions solars d’autoconsum i les tasques de substitució de l’enllumenat públic per tecnologia LED realitzades en el marc del Pacte de les Alcaldies pel Clima i l’Energia.

El municipi de l’Alcúdia aconseguirà incrementar la producció d’energia renovable en 18.000 kWh anuals i, al mateix temps, reduir les emissions de CO2 en 8’835 tones a l’any gràcies a les inversions realitzades en aquesta localitat en el marc del Pacte de les Alcaldies pel Clima i l’Energia. Unes actuacions circumscrites a la posada en funcionament de dues instal·lacions solars fotovoltaiques d’autoconsum ubicades a la mateixa Casa Consistorial i a la Biblioteca Municipal, a més de procedir a la substitució de l’enllumenat de l’edifici de l’Àgora i del Parc de la Florida per a adaptar-lo a la tecnologia LED.

El diputat de Medi Ambient de la Diputació de València, Josep Bort, ha visitat el conjunt d’aquestes intervencions acompanyat per l’alcalde de l’Alcúdia, Andreu Salom, i el regidor de Medi Ambient en aquest mateix Ajuntament, Paco Sanz.

Josep Bort ha recordat que l’Alcúdia «va estar un dels primers municipis de la demarcació de València en subscriure el Pacte de les Alcaldies». És per això, el diputat ha considerat aquesta localitat «tot un referent per a la resta de municipis, en matèria de desenvolupament de polítiques contra el canvi climàtic i la implantació de programes sobre energies sostenibles municipals que cal posar en valor des de la Diputació de València».

«Gràcies a aquest compromís –ha continuat Josep Bort– l’Alcúdia va estar mereixedora d’una de les línies d’ajuda habilitades l’any 2016 per a l’aprofitament de l’energia fotovoltaica en edificis de titularitat municipal, realitzat en el marc del Pacte de les Alcaldies», ha subratllat. «Un model energètic que obri un nou camí amb nombroses possibilitats que explorar», ha remarcat Josep Bort.

En concret, les actuacions han estat adreçades a la instal·lació d’una planta solar fotovoltaica d'autoconsum al Consistori, capaç de produir 7.161 kWh anuals d'energia elèctrica 100% lliure d'emissions. De la mateixa manera, es compta amb una segona instal·lació de característiques semblants a la Biblioteca Pública Municipal, en aquest cas amb una producció de 10.682 kWh/any d'energia elèctrica lliure d'emissions.

En relació a les tasques de substitució de les lluminàries del Parc de la Florida, s’ha procedit a canviar la totalitat dels projectors i els fanals per nous models que aporten una major luminància i milloren la qualitat de la il·luminació. També s’han substituït la totalitat dels fanals i s’ha optat per la implantació de tecnologia LED. Així mateix, s’ha procedit a la substitució de les huit lluminàries de l'edifici de l'Àgora per altres de potencia individual i tecnologia LED que produeixen més nivell de luminància i una il·luminació de major qualitat.

El pressupost d’execució d’aquest projecte ha estat de 60.000 euros, dels quals la Diputació de València ha aportat 50.000 euros i els 10.000 restants han estat sufragats per l’Ajuntament de l’Alcúdia.

Renovació del Pacte de les Alcaldies

El municipi de l’Alcúdia va renovar l’any 2016 el seu compromís amb el Pacte de les Alcaldies, el qual ja havia adquirit inicialment l’exercici 2011, ampliant, tanmateix, l’objectiu de reduir les emissions de CO2 en un 40% per a l’any 2030. Així mateix, l’Alcúdia es compromet a desenvolupar el pla d’acció, en el qual es descriuen les accions necessàries que permeten reduir les emissions de CO2 i, alhora, incrementar la producció d’energia renovable al municipi.

En aquest sentit, les actuacions escomeses persegueixen fer efectiu el compromís adquirit amb el programa. A més de posar de manifest el compromís de l’Alcúdia amb el medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic. 


 

Municipis: 
Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

L’Ajuntament de Barberà del Vallès ha aprovat el projecte executiu per a la instal·lació d’un sistema d’energia solar fotovoltaica de 26,88 kWp a la coberta de la Llar d’Infants Municipal La Blava, destinat a consum col·lectiu.

Article


 

Durant els últims quatre anys, les comarques d’Osona i el Lluçanès, al nord de Catalunya, han desenvolupat el projecte energètic públic-comunitari Nova Energia Osona basat en una aliança entre les administracions locals i les comunitats energètiques. El projecte, que abasta cinquanta municipis que inclouen una població de 175 000 habitants, té com a objectiu reduir les emissions de CO₂ en un 42 % fins al 2027.
 

Notícia

El nou nom substitueix la fins ara Fundació per a la Sostenibilitat Lleida 21, que amb l’actualització dels estatuts pretén reforçar el paper estratègic de la fundació. La memòria d’activitats del 2025 constata que l’entitat s’ha consolidat com a impulsora de programes que fomenten la sostenibilitat i de projectes innovadors, amb una alta participació ciutadana.

Butlletí