MUV, millorant la MOBILITAT sostenible a través de la innovació tecnològica

23/06/2017 - 08:44

L’objectiu de MUV és dur a terme una investigació dirigida a la millora de la mobilitat urbana a través d’un enfocament innovador: el canvi d’hàbits de la mobilitat a través d’una aplicació mòbil que barreja les experiències digitals, tecnològiques i físiques.

L’Institut Municipal d’Informàtica de Barcelona (IMI) ha participat recentment en el kick-off del projecte europeu Mobility Urban Values (MUV) a Palerm, Itàlia.

MUV és un projecte que forma part del conjunt d’iniciatives que la Comissió Europea ha decidit finançar dins el programa de treball Mobility for Growth del marc Horizon 2020, on s’inclouen iniciatives que combinen la innovació tecnològica i de recerca, processos participatius i millores de la mobilitat en els diferents mitjans de transport. El projecte té una durada de tres anys (2017-2020), i està format per 14 socis de 8 països, entre els quals s’inclouen les ciutats europees següents: Amsterdam, Barcelona, Fundao, Gant, Hèlsinki i  Palerm.

El Sistema MUV serà el resultat de la combinació de tècniques de canvi de comportament, les noves tecnologies, la informació estadística a través de l’Open Data i enfocaments de co-disseny/co-creació.

Seguint el marc del Pla de Digitalització de la ciutat de Barcelona, les dades ambientals i de mobilitat recollides a través de l’aplicació mòbil i les estacions de monitorització estaran al Open Data, permetent als desenvolupadors construir nous serveis capaços de millorar la qualitat de vida de les ciutats d’una forma més efectiva.

MUV es basa en l’experiència de trafficO2, un projecte d’investigació italià dut a terme a la ciutat de Palerm durant els últims tres anys. trafficO2, que va comptar amb la participació de 2.000 estudiants de la Universitat de Palerm i una xarxa de 100 empreses locals, va mostrar una reducció de les emissions de carboni associades als usuaris actius de més del 40%.


Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Article

D’acord amb les dades d’ús dels carrils bici, entre el juny del 2024 i el juny d’enguany l’avinguda Diagonal esdevé el principal eix ciclista de la ciutat, sobretot el tram comprès entre les places de Francesc Macià i de les Glòries. Aquestes dades es recullen mitjançant espires electromagnètiques situades sota el paviment que compten el pas del conjunt de vehicles que circulen pels carrils bici.

Article

Gràcies a les subvencions que ofereix el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, l’abonament de l’AMBici passarà de 40 € a 20 € anuals
 

Article

El servei acaba d’incorporar 500 bicicletes elèctriques per donar resposta a l’increment de demanda i, al llarg de l’any vinent, ampliarà el total de la flota fins a les 8.000 bicicletes. Les bicicletes es van presentar a la Festa de la Bici, que va tenir lloc ahir al passeig de Lluís Companys amb més de 10.000 participants.

Butlletí