Nova temporada de la Jugatecambiental

Font: AMB

26/01/2017 - 08:32

Després de la bona acollida de l'edició de 2016, en la que van participar unes 18.500 persones, les Jugatecambientals de l'Àrea Metropolitana de Barcelona es preparen per una nova temporada d'activitats.

Tindran lloc els diumenges al matí i començaran el dia 19 de febrer fins el 28 de maig, durant la temporada de primavera, i del 17 de setembre al 26 de novembre a la tardor. Enguany s'han afegit 5 noves Jugatecambientals, 4 en parcs metropolitans i una a la platja de Montgat. 

Les Jugatecambientals són espais de joc i experimentació en els que es pot gaudir d'una estona realitzant una activitat en família mentre es coneixen els valors d'aquests espais metropolitans i es tracten continguts relacionats amb la sostenibilitat. També ofereixen un punt d'informació sobre el parc o platja i un espai de joc lliure. Després de tres anys en funcionament són un punt de referència i trobada als parcs i platges metropolitans.

El caire de les activitats és ben divers i adreçat a públic de totes les edats. S'hi organitzen tallers, contes, gimcanes i activitats participatives relacionades amb la millora de l'entorn: censos de biodiversitat, construcció de caixes niu, plantacions populars o tasques de manteniment als jardins fent de jardiners.

Inicialment el perfil dels usuaris eren famílies que trobaven aquestes activitats al parc de manera casual, en canvi, actualment s'observa una intencionalitat en les visites. Aquesta temporada que comença servirà per consolidar aquesta tendència.  


 

Relacionats

Article

El 43% de la ciutadania consumeix menys de 100 litres d'aigua al dia

Article

Barcelona Energia preveu un estalvi d’emissions un 40% superior a l’any passat en l’enllumenat de Nadal de la capital catalana

Article

L’Informe anual de l’any 2024 del servei comarcal de Gestió Energètica i d’Aigua (GEA) emès pel Consell Comarcal del Vallès Oriental fa palès en la millora de la gestió dels subministraments municipals, amb una baixada evolutiva en el consum i en el cost total

Butlletí