L’enllumenat nadalenc del Vendrell evita la contaminació lumínica i estalvia energia

16/12/2016 - 11:54

En la instal·lació d’aquesta il·luminació s’han tingut en compte diferents aspectes per evitar la contaminació lumínica i per aconseguir un estalvi d’energia.

El passat divendres 2 de desembre va tenir lloc l’encesa de l’enllumenat nadalenc al Vendrell, que omple de llum i color diferents entrades i carrers del municipi per reforçar el caràcter festiu d’aquesta època de l’any i per contribuir a la dinamització de l’activitat comercial.

En la instal·lació d’aquesta il·luminació, des de la Regidoria d’Enllumenat Urbà i Eficiència Energètica s’han tingut en compte diferents aspectes per evitar la contaminació lumínica i per aconseguir un estalvi d’energia. Per aconseguir aquests objectius, per una banda, s’han estudiat les ubicacions de l’enllumenat per tal no fer intrusió lumínica a l’interior de les llars i per no alterar el medi de l’entorn. I, per una altra banda, s’ha fet ús de noves tecnologies per crear enllumenats més eficients, com poden ser els llums LED o fils lluminosos, els quals tenen un impacte ambiental reduït i suposen un consum d’energia inferior, sense que això repercuteixi en la qualitat final de l’enllumenat.

Des de la regidoria també es vol agrair la col·laboració, un any més, de les diferents urbanitzacions i entitats del municipi pel que fa a la participació i a la realització de l’enllumenat nadalenc.


 

Categories: 
Municipis: 
Baix Penedèsel Vendrell
Etiquetes: 

Relacionats

Article

A partir de l'1 d’octubre, a la seu del Consell Comarcal del Gironès hi haurà una nova oficina d’atenció a la ciutadania que assessorarà i acompanyarà, de manera gratuïta, en tot el procés de reforma dels habitatges en l’àmbit de la renovació energètica.

Article

Un total de 626 habitatges de 13 municipis del Vallès Occidental milloraran l’eficiència energètica a les llars. Correspon als habitatges de l’àmbit d’actuació de l’Oficina Comarcal de Rehabilitació del Consell Comarcal del Vallès Occidental que tenen subvenció concedida en el marc dels ajuts a la rehabilitació energètica dels edificis d’habitatge. ​

Article

Està integrada per les empreses Inke, Goodpolish, Isotubi i Park Mobel Industrias, i és la primera comunitat energètica industrial del Vallès Occidental que es constitueix com a cooperativa de serveis.

Butlletí