Figueres reparteix airejadors per les aixetes

17/02/2024 - 11:18

Aquesta és una acció més de les diverses que l’Ajuntament ha anat posant en marxa des de l’entrada en emergència per sequera el passat mes de setembre.

L’Ajuntament de Figueres repartirà gratuïtament a partir de divendres, 16 de febrer, 2.000 airejadors per rebaixar el consum en aixetes domèstiques. Aquests es distribuiran a l’Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà (OMAC), a la seu de FISERSA i als Centres Cívics Joaquim Xirau i Creu de la Mà, en el seu horari habitual d’obertura.

Algunes d’aquestes altres accions són l’ús d’aigua freàtica de la mina del Parc de les Aigües per a la neteja de carrers, la utilització de l’aigua regenerada de la depuradora (EDAR) per a usos municipals no només mentre duri el període de sequera, sinó com a política d’estalvi d’aigua present i futura de l’Ajuntament. S’utilitza per al reg a les zones verdes urbanes (parcs, camps esportius i similars), neteja de carrers, sistemes contra incendis i utilització en obres. Aquesta mesura permet continuar realitzant, davant la situació d’emergència per sequera, les tasques de neteja i reg de caràcter urbà i serveix per estalviar aigua freàtica.

Una altra de les accions és la cerca de nous pous com el freàtic de la Ronda sud des del mes de setembre o la posada en marxa d’un reglament sancionador.

També s’ha realitzat una campanya per tal de reduir el consum d’aigua, que ha suposat un estalvi del 30%, amb operatius per fer front al frau en el subministrament d’aigua i la regularització de contractes, i del control de consum a través dels comptadors d’aigua.

La regidora de Medi Ambient, Núria Bartrolich, explica que “davant l’escassetat d’aigua hem de ser conscients que les mesures que prenem com a ajuntament no han de ser mesures únicament per afrontar l’actual situació d’emergència, sinó mesures permanents d’estalvi d’aigua en tots els serveis municipals i també entre la població”.

 


 

Municipis: 
Alt EmpordàFigueres

Relacionats

Article

Un equip d’informadors iniciaran visites als comerços de la ciutat per lliurar el material informatiu, per recollir les necessitats de cada negoci i resoldre dubtes

Article

L’actuació combina patrimoni i sostenibilitat per fer un ús més eficient de l’aigua en un context de sequera i canvi climàtic.

Notícia

Inaugurada la instal·lació interactiva REFLƎX: L'aigua, un dret humà fonamental per al desenvolupament sostenible, a Ger

Butlletí