Seguretat i sostenibilitat als nous cotxes patrulla de la Guàrdia Urbana de Barcelona

13/06/2018 - 08:46

Els nous 145 cotxes patrulla híbrids de la Guàrdia Urbana substitueixen gairebé tots els turismes dièsel de la flota de vehicles i estan equipats amb tecnologia avançada.

La Guàrdia Urbana incorpora 100 vehicles híbrids aquest mes de juny i 45 més a finals d’any. Fins ara només hi havia 9 cotxes híbrids a la flota de vehicles de la Guàrdia Urbana, formada per 526 vehicles. Amb els nous cotxes patrulla, més de la meitat (51%) de la flota de vehicles de la Guàrdia Urbana són híbrids o elèctrics. El 2019 s’incorporaran una cinquantena de motocicletes tot terreny i escúters elèctriques, que faran augmentar fins a un 60% el conjunt de vehicles de zero emissions de la Guàrdia Urbana.

A més de reduir les emissions de CO2, els nous vehicles estan equipats amb diferents dispositius tecnològics per facilitar la tasca dels agents i oferir una atenció més eficaç a la ciutadania. Els cotxes incorporen un ordinador de bord, una càmera de visió posterior, panells lluminosos, sistemes de vigilància i de gravació del trasllat dels detinguts i desfibril·ladors, entre altres dispositius.


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona
Etiquetes: 

Relacionats

Article

D’acord amb les dades d’ús dels carrils bici, entre el juny del 2024 i el juny d’enguany l’avinguda Diagonal esdevé el principal eix ciclista de la ciutat, sobretot el tram comprès entre les places de Francesc Macià i de les Glòries. Aquestes dades es recullen mitjançant espires electromagnètiques situades sota el paviment que compten el pas del conjunt de vehicles que circulen pels carrils bici.

Notícia

L’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, en el marc del Pla d’impuls al vehicle elèctric 2025-2030, creen una xarxa pública única de recàrrega per a vehicles elèctrics que proporcionarà una experiència de càrrega àgil, assequible, còmoda i fàcil.

Article

Barcelona Energia llança una nova campanya per reivindicar els valors de l’energia pública

Butlletí