Alumnes i mestres de l'Institut Olorda i de les escoles Bon Salvador, Mestral i Verge de la Salut de Sant Feliu de Llobregat han participat en la XII Conferència Catalana de joves Tinguem Cura del Planeta (CONFINT), celebrada al Prat de Llobregat aquest dijous, 18 de setembre.
La jornada, que ha comptat amb la presència del regidor de Medi Ambient i Lluita Contra el Canvi Climàtic, Juan Francisco López, té com a objectiu compartir els projectes de caràcter socioambiental que han dut a terme a les escoles i instituts durant el curs.
En aquesta edició, l'alumnat i els docents han compartit i intercanviat experiències i han explicat el projecte treballat al llarg del curs passat. També ha tingut un paper important el tema de l'aigua, per tal de preparar la CONFINT Estatal que tindrà lloc del 5 al 9 d'octubre de 2025 a Palència, sota el lema "Mójate por el Agua", per lluitar contra la sequera i el canvi climàtic.
A l'acte hi han participat 23 escoles de tot Catalunya, de les quals 4 de Sant Feliu, amb 4 alumnes representants per escola, que voluntàriament hi participen. El projecte consisteix a detectar problemàtiques socioambientals locals per part de l'alumnat i proposar accions per tal de millorar-les.
D'aquesta manera els joves es comprometen i actuen a favor del medi ambient i demanen als seus representants polítics que també ho facin, cadascú al seu nivell de responsabilitat.
Tinguem Cura del Planeta és un projecte impulsat per la Xarxa d'Escoles per la Sostenibilitat de Catalunya (XESC), formada per la Xarxa d'Escoles Verdes i xarxes locals que promouen programes d'educació per a la sostenibilitat dirigits als centres educatius de Catalunya. La ciutat de Sant Feliu participa d'aquest projecte des del seu inici, l'any 2009.
La participació dels centres educatius en aquest projecte és possible gràcies al Programa Municipal d'Escoles Sostenibles, del qual formen part tots els centres educatius de la ciutat.




