Mollet 100% Led

02/09/2025 - 08:42

L'Ajuntament de Mollet rep una ajuda d'1,4 milions d’euros per a la posada en marxa de la primera fase del projecte, Mollet 100% Led

L’Institut per a la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE), depenent del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, ha concedit un préstec d’1,4 milions d’euros a l’Ajuntament de Mollet del Vallès, per posar en marxa la primera fase del projecte, Mollet 100% Led.

El projecte, Mollet 100% Led comportarà transformar en led 5.500 punts d'enllumenat que funcionen amb tecnologia diferent. L'execució es dividirà per fases, s'actuarà a tots els barris de la ciutat i tindrà un cost total de 7,44 milions d'Euros. La primera fase es podrà començar a executar a finals de 2025 i es durà a terme als barris de Can Pantiquet, Can Borrell i Polígon de Can Prat. El cost d’aquesta primera fase serà d’1,6 milions d’euros. 

El projecte és un dels 68 seleccionats en la convocatòria de l'IDAE d’aquest any. L’ajut consisteix en un crèdit sense interessos a retornar en un període de 10 anys. El projecte presentat per l’Ajuntament de Mollet ha obtingut una puntuació de 79,81 punts sobre 100, en el lloc 41 de tots els presentats per ens locals.  

El projecte, Mollet 100% Led a part d’actuar a les zones fosques, permetrà: millorar el confort lumínic de tota la ciutat tenint especial cura de l'entorn de Gallecs, reduir l'impacte ambiental i l'estalvi de 250 tones d'emissions de CO₂ i un estalvi energètic del 60% respecte al consum actual.  

Els punts de llum incorporaran una tecnologia que permetrà controlar-los de forma individual (es podran apagar o regular els nivells d'un fanal en concret) i, a més, les llumeneres que s'instal·laran redueixen la contaminació lumínica al mínim (no emeten llum cap al cel). 

 


 

Categories: 
Municipis: 
Vallès OrientalMollet del Vallès

Relacionats

Article

Gràcies a una subvenció de la Diputació de Barcelona, de més d’1 milió d’euros, la Garriga comptarà amb enllumenat LED, més eficient i sostenible, a tot el municipi.

Article

El nou contracte de manteniment de l’enllumenat multiplica per cinc els equips de treball, redueix el temps de resolució d’incidències i millora la gestió intel·ligent

Article

Alumnes de l’Institut Aiguaviva de Mollet del Vallès han elaborat melmelada amb les taronges del barri de Santa Rosa, en el marc d'un projecte d'aprenentatge servei ambiental.

Butlletí