Més espai per a vianants, bicicletes i transport públic a la nova via Laietana

Font: Ajuntament de Barcelona i Betevé

31/07/2021 - 09:00

La reforma de la via Laietana de Barcelona s’ha adaptat a partir dels usos que la ciutadania li ha donat al carrer en aquest últim any. Oferirà més espai al vianant, la bicicleta i el transport públic i afavorirà el comerç local.

L'Ajuntament de Barcelona ha presentat el projecte definitiu de reforma. La proposta s’inspira en el model que es va presentar el febrer del 2020, però hi incorpora alguns canvis. 

Podeu veure la notícia en detall a Betevé a l'enllaç. 

 

Noves places i voreres més amples

Les voreres s’ampliaran fins a 4,05 metres a tot el carrer i una gran plaça a Antoni Maura unirà la Catedral amb el Mercat de Santa Caterina. També es pacificaran els encreuaments amb el carrer de Jonqueres i les places de l’Àngel i d’Antonio López. A més, es reubicaran i s’ampliaran els passos de vianants per connectar millor amb els carrers transversals de Ciutat Vella.

 

Les bicicletes, al costat de les voreres

Els ciclistes han posat de manifest la necessitat de moure’s per la via Laietana de manera segura. Les bicicletes circularan al costat de les voreres en els dos sentits i no compartiran espai amb els cotxes. De pujada, en un carril bici segregat. De baixada, pel carril bus.

Només hi haurà un carril de circulació per a vehicles privats, limitat a 30 km/h i en sentit baixada. No hi haurà trànsit privat general en direcció Urquinaona: hi haurà un carril per a busos i taxis que també podrà usar el veïnat de la Barceloneta per connectar el barri.

 

Més transport públic

Es recol·locaran parades de bus a les places noves i hi haurà més espai per a les parades de taxi, que es duplicaran passant de 4 a 8. Els espais per a la càrrega i descàrrega creixeran de 25 a 54 places i es garantirà l’accés al Mercat de Santa Caterina i als hotels.


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Article

La campanya vol sensibilitzar la ciutadania sobre el paper clau del transport públic en la mobilitat del futur, així com posar de relleu que no podem tornar enrere amb una mobilitat de fums i soroll que perjudiqui la nostra salut. També recorda el servei que ofereix la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana i els esforços realitzats per continuar oferint servei i incrementant l’oferta.

Notícia
Foto: Bikefriendly. Equip de preparació de la candidatura del Congrés

Foto: Bikefriendly. Equip de preparació de la candidatura del Congrés

CICLOBCN21 convertirà Catalunya en capital de la bicicleta del 5 al 10 d’octubre. Les inscripcions per participar en aquest esdeveniment al voltant de la bicicleta ja estan obertes. Per primer cop, una mateixa ciutat, Barcelona, aplega tres congressos sobre la bici amb el lema “Pedalem ciutats i territori”

Article

L’alcaldessa de Barcelona i els alcaldes de Madrid, Sevilla i València, amb el suport del Govern espanyol, han signat la declaració institucional “Ciutats climàticament neutrals el 2030”, que s’emmarca dins de la iniciativa Cities 2030, per promoure formes innovadores de col·laboració entre ciutats, actors i sectors clau perquè accelerin la transformació necessària per arribar a ser ciutats sostenibles, saludables i resilients davant l’emergència climàtica actual.

Butlletí