La Diputació de Tarragona pavimenta un tram de carretera amb un material reciclat pioner i d’origen vegetal

14/08/2023 - 10:00

Amb l’objectiu de posar a prova el nou paviment s’estendrà la mescla sobre un tram de la carretera T-240, al Baix Penedès.

Un tram d’uns 300 metres de la carretera T-240, al Baix Penedès, esdevindrà el primer tram de prova de tot l’estat d’un nou paviment més sostenible, el Biophalt. Aquest paviment d’asfalt és de mescla bituminosa amb una temperatura inferior a les mescles convencionals, és baix en carboni, ja que incorpora lligants d’origen vegetal, i està fabricat amb un 40% de material reciclat.

Per tal de contribuir a la sostenibilitat i a la reducció de l’impacte ambiental en les actuacions de manteniment i millora de la seguretat que es fan a la xarxa local de carreteres, la Diputació de Tarragona ha decidit provar aquest nou paviment, que fabrica l’empresa Eiffage, a una carretera de la qual n’és titular. Properament s’estendrà la mescla a un tram de la carretera T-240, on també es renovarà la mateixa superfície amb paviment convencional per fer una prova de contrast. D’aquesta manera, durant uns mesos es podrà comparar la resposta, resistència, qualitat i durabilitat dels dos tipus de paviment, esdevenint aquesta via, que presenta una alta Intensitat Mitjana Diària (IMD) de vehicles, un laboratori de proves.

El Biophalt incorpora un àrid reciclat, dissenyat per al seu ús en tècniques de capa de rodament de les carreteres. Redueix l’impacte ambiental i les emissions de CO₂ gràcies al reciclatge dels àrids d’asfalt, la reducció de la temperatura a la qual es fabrica, la substitució del lligant de la mescla per un lligant biosostenible i la promoció dels circuits de proximitat utilitzant recursos locals per a la seva fabricació.

 


 

Municipis: 
Baix Penedès

Relacionats

Article

L’Ajuntament de Barcelona provarà al Campus Diagonal-Besòs tres prototips de construcció industrialitzada que permeten ampliar i augmentar el confort i el rendiment energètic dels edificis de la ciutat i millorar l’entorn urbà. Es tracta de les tres propostes guanyadores del repte urbà llançat el 2022 per buscar solucions innovadores per a la regeneració d’edificis d’habitatge, promogut per l’Institut Municipal d’Urbanisme de la mà de la Fundació BIT Hàbitat. 

Article


 

Més de 400 estudiants entre 6è de primària i 2n d’ESO de vuit escoles i instituts de Viladecans han sortit als carrers i parcs de la ciutat per mesurar el perímetre i l’alçària de gairebé 1.300 arbres urbans, amb l’objectiu de quantificar el carboni que hi emmagatzemen. 

Article

Gràcies a les subvencions que ofereix el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, l’abonament de l’AMBici passarà de 40 € a 20 € anuals
 

Butlletí