Jardins de papallones amb la Xarxa Escoles Verdes

Font: Generalitat de Catalunya

02/01/2025 - 10:57


Jardins de papallones és un projecte de ciència ciutadana impulsat pel Museu de Ciències Naturals de Granollers i la Xarxa Escoles Verdes.

El curs 2023-24 vàren dur a terme una prova pilot a 36 escoles de la xarxa amb alumnat d'infantil, primària i secundària.

Passat aquest any es va voler escoltar l'experiència de l'alumnat i professorat d'algunes de les escoles participants. El projecte consisteix a afavorir les papallones en zones antropitzades a través del conreu de plantes autòctones, sense insecticides i amb floracions en diferents moments de l'any; i també dur-hi a terme un seguiment de papallones i les seves interaccions amb les plantes del jardí.

Aquest és un programa obert a tota la ciutadania ja sigui amb jardins particulars, públics, escolars o balcons, i que pretén apropar el coneixement de les papallones i la seva importància a la població.

 


 

Relacionats

Article

El document, que es pot consultar digitalment, inclou informació sobre les 14 plantes invasores més habituals al municipi i ofereix alternatives i consells per evitar fer-ne ús en l'àmbit domèstic. 

Article

Onze centres educatius de Sant Feliu (7 escoles de primària i 4 escoles bressol) disposaran de refugis bioclimàtics a les seves instal·lacions.

Article

La iniciativa va néixer el curs 1995-1996 de la mà del Consorci Besòs Tordera sota el nom “Apropa’t al Besòs”. Des d’aleshores, han passat per aquest programa més de 142.000 estudiants.

Butlletí