Finalitzen els projectes participatius de l'entorn de parcs i platges metropolitanes

Font: AMB.cat

10/07/2017 - 09:23

Durant el passat curs escolar s'han dut a terme, com a prova pilot, 15 projectes participatius a les platges i als parcs metropolitans en què han participat un total de 540 alumnes.

Aquests projectes es basen en la metodologia d'aprenentatge servei, és a dir, els alumnes aprenen diversos continguts que després apliquen fent un servei comunitari, en aquest cas, relacionat amb intervencions de millora i difusió de les platges i i dels parcs metropolitans.

L'objectiu d'aquesta prova pilot és afavorir la implicació i vinculació de les escoles, instituts i entitats en la conservació del seu entorn més proper. Durant aquest mes de juny, els projectes han anat concloent amb diversos actes com presentacions a les famílies, murals als centres educatius, festes finals, etcètera.

Projectes realitzats:

  1. Manteniment del jardí de papallones i guiatges ambientals al parc de Can Solei i de Ca l'Arnús (Badalona), de l'institut Pompeu Fabra
  2. Manteniment de l'hort del jardí ciències del parc de Can Solei i de Ca l'Arnús (Badalona), de l'escola Lola Anglada
  3. Seguiment de la biodiversitat del llac del parc de Can Zam (Santa Coloma de Gramenet), de l'institut Puig Castellar
  4. L'hora del parc (caixes niu i biodiversitat). Parc de Can Solei Ca l'Arnús (Badalona), de l'AMPA Artur Martorell
  5. Construcció, col·locació i seguiment de caixes niu al parc del Pi Gros (Sant Vicenç dels Horts), de l'escola Sant Josep
  6. Construcció, col·locació i seguiment de caixes niu al parc de Can Lluc (Santa Coloma de Cervelló), de l'escola Pla de les Vinyes
  7. Construcció, col·locació i seguiment de caixes niu al parc Nou (Prat), de l'IES Les Salines
  8. Construcció, col·locació i seguiment de caixes niu al parc del Castell (Castelldefels), de l'esplai Macedònia - servei de lleure per a discapacitats
  9. Vols conèixer el parc? Parc de Can Solei i de Ca l'Arnús (Badalona), de l'escola Artur Martorell
  10. Coneguem el parc de les Planes (l'Hospitalet), de l'escola Adults Can Serra
  11. Vine a conèixer el parc dels Pinetons (Ripollet), de l'institut Lluis Companys
  12. Jardiners sense embuts, al parc de Les Planes (Hospitalet), de l'institut Torras i Bages i el centre de salut mental Benito Meni
  13. Conservació i seguiment de la duna de la desembocadura Besòs, de l'escola Amor de Déu
  14. Conservació de la duna de la platja de Castelldefels, de l'institut Mediterrània
  15. Creació dels jocs de la Jugatecambiental del parc de les Planes (l'Hospitalet), Fundació Llindar i alumnes dels instituts Eugeni d'Ors, Eduard Fontserè, Margarida Xirgu, Rubió i Ors, i Torras i Bages

El curs escolar vinent, es vol donar continuïtat a la prova pilot i ampliar la participació de més centres educatius i entitats que vulguin dur a terme un projecte de conservació i millora del parc o platja més proper. 


 

Categories: 

Relacionats

Article

Aigües de Reus estrena aquest mes de juny el nou ‘Espai Aigua’, una exposició i aula divulgativa pensada per descobrir la importància de l’aigua al planeta, a la ciutat de Reus i a les nostres vides, que va obrir portes per primer cop l'any 2006. 

Article

Els Murals per la sostenibilitat, que podeu visitar en aquesta ruta, són el resultat d'un projecte que han realitzat conjuntament, durant dos cursos, tots els centres de primària i secundària de Valls, que formen part de la Xarxa Escoles Verdes.

Article

Durant el mes de maig s’ha fet una prova pilot de l’activitat amb un grup d’alumnes de l’IES Vic. El projecte és impulsat amb el suport de la Diputació de Barcelona i un recurs pedagògic desenvolupat per l’entitat ambiental ADEFFA (Associació de Defensa i Estudi de la Fauna i Flora Autòctona).

Butlletí