Els punts d’assessorament energètic de Barcelona, una de les millors accions contra l’emergència climàtica

09/10/2019 - 08:00

La xarxa mundial de ciutats C40 ha reconegut aquest projecte com una de les cent millors iniciatives contra l’emergència climàtica, recollides en l’informe ‘Cities 100’.

Els punts d’assessorament energètic van néixer el 2017 per defensar els drets energètics de la ciutadania i reduir el nombre de veïns i veïnes en risc de pobresa energètica. Fins ara, el servei ha atès més de 80.000 persones i ha aturat més de 37.240 talls de llum, gas o aigua. 

El 2017 unes 170.000 persones estaven en situació de pobresa energètica a Barcelona, i tenien, per tant, problemes per pagar la factura de la llum, l’aigua o el gas. Per fer front a aquesta realitat, l’Ajuntament de Barcelona va obrir a cada districte un punt d’assessorament energètic (PAE), per informar, sensibilitzar i empoderar la ciutadania en relació amb els seus drets energètics i les mesures orientades a reduir el cost de les factures dels subministraments. Fins ara els onze PAE han atès 80.951 persones, la majoria dones (67%), i han aturat 37.420 talls de llum, gas o aigua.

 

Reconeixement internacional

En reconeixement de la lluita per eliminar la pobresa energètica de la ciutat, la xarxa mundial de ciutats C40, l’associació danesa Realdania i l’empresa de consultoria Nordic Sustainability han seleccionat els punts d’assessorament energètic com una de les cent accions climàtiques més ambicioses del món. La iniciativa s’inclou en l’informe Cities 100, que es presentarà a la cimera mundial de ciutats que tindrà lloc entre el 9 i 12 d’octubre a Copenhaguen.

Consulteu l’informe Cities 100 a: https://www.cities100report.com/.

 

Quins serveis ofereixen els punts d’assessorament energètic?

Les causes principals de la pobresa energètica són el preu dels subministraments bàsics, la qualitat arquitectònica dels habitatges i la situació socioeconòmica de les persones. Els punts d’assessorament energètic ofereixen la informació, l’atenció i la intervenció necessàries perquè les persones puguin exercir els seus drets energètics i les companyies no els neguin l’accés als subministraments bàsics. En concret, ofereixen els serveis següents:

L’atenció i el servei dels PAE han obtingut un excel·lent (9,5/10) en el nivell de satisfacció de la ciutadania. Un terç de l’equip professional dels PAE són persones en risc d’exclusió laboral, i en alguns casos també són usuaris del servei.


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Article

Elaboració d’una eina d’ús obert per ajudar als gestors d’habitatge social (entitats socials) a establir un protocol d’actuació per reduir la pobresa energètica a les persones residents als habitatges

Article

Ja han començat les obres per instal·lar tres pèrgoles amb plaques solars al nou àmbit ciutadà que es va estrenar el gener passat damunt la cobertura de la ronda al seu pas per la Vall d’Hebron. Els treballs acabaran al desembre amb una inversió prevista d’1,7 milions d’euros, i completaran el nou passeig, d’uns 200 metres de longitud i 3.800 metres quadrats, que contribueix a reduir la fractura urbana que suposa la ronda i a millorar la qualitat de vida del veïnat.

Notícia

Per oferir una tarifa adaptada a les necessitats de la situació post-covid-19, Barcelona Energia aplicarà una rebaixa en els preus de les tarifes fixes del 8% de mitjana, un estalvi anual d’entre 40 i 60 euros en la factura de la llum. La comercialitzadora pública d’energia de l’àrea metropolitana de Barcelona, que dona servei a més de 1.800 usuaris i usuàries, ofereix una nova tarifa per a comerços i petites empreses.

Butlletí