Campanya contra incendis 2025

25/06/2025 - 18:53


 

La campanya contra incendis 2025 apel·la a evitar comportaments irresponsables en el medi natural

La campanya informativa de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona contra el risc d’incendi forestal ha optat enguany per un eslògan contundent basat en els estudis de causalitat dels incendis fets pel Cos d’Agents Rurals: "9 de cada 10 incendis són causats per persones". El subtítol posa en relleu l’afirmació “tota imprudència és fatal”.

La campanya publicitària ha anat a càrrec de l’agència Evil Love. Consta de 3 espots de mig minut, un parell de cartells i una falca radiofònica de 30 segons. L’objectiu és apel·lar directament a evitar, al medi natural, comportaments irresponsables que suposen un alt risc de provocar un incendi forestal.

Se centra en tres accions: llençar burilles de cigarreta al bosc, fer barbacoes en zones no adaptades per a aquesta activitat i cremar restes vegetals a prop de massa forestal.

Els tres espots televisius duren mig minut. Cadascun d’ells té una d’aquestes situacions de risc com a eix vertebrador de l’anunci. En un dels espots veiem un grup de joves fent una barbacoa sota uns arbres i encenent l’espelma d’un pastís. En un altre, dues persones netegen d’herba la seva finca, amb les restes fan una pila i després, la cremen tot i ser un dia de vent. En l’últim, dues persones que van en cotxe fan una parada en un camí forestal per fumar una cigarreta. La burilla l’acaben llançant per la finestra del vehicle.

Per als espots s’ha optat per un format narratiu original: en la part central veurem un comportament inadequat i, al fons, ocupant tots els marges de la pantalla, imatges aèries d’un bosc totalment cremat. És la imatge que prevaldrà, en silenci, quan desaparegui l’escena irresponsable que ha provocat el foc just abans d’una fosa a negre, que remarca el dramatisme de la situació. El rodatge i les fotografies de les gràfiques es van fer en una sola jornada a primers de juny a la urbanització Vallserena de Sant Pere de Vilamajor (Vallès Oriental).

La campanya, que tindrà una durada de dos mesos, ha tingut un cost d’1.013.000 euros + IVA i ha estat cofinançada pel Cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat i la Diputació de Barcelona.

Cal recordar que, des de l’any 2014, la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament de la Presidència, i la Diputació de Barcelona signen anualment un conveni de col·laboració per al desenvolupament i el finançament de la contractació dels serveis de creativitat i dels serveis de gestió i inserció de publicitat institucional de la campanya sobre la prevenció dels incendis forestals.

 


 

Categories: 

Relacionats

Article

 

El Mapa dels hàbitats marins millora el coneixement i les polítiques de conservació i gestió en l'àmbit marí.

Article

Enguany se celebra la 10a edició de la Setmana de la Natura, "Amb tu #CelebremLaNatura".

Article

Es presenta la nova guia Flora i Fauna del Parc Natural de la Serra de Collserola, en un acte emotiu que ha remarcat la biodiversitat de Collserola i la recerca que s’ha realitzat els darrers anys gràcies a la gran complicitat del món científic i naturalista. Els autors, Francesc Llimona i Toni Llobet, van oferir una visió detallada, i moltes vegades complexa, del procés de selecció i representació de les vora 1000 espècies presents a la guia.

Butlletí