Badalona assessora comerços i ciutadans per estalviar en el consum elèctric

09/02/2017 - 08:32

L’Ajuntament de Badalona, amb el suport de l’Institut Municipal de Promoció de l’Ocupació (IMPO), ha posat en marxa una campanya d’assessorament energètic dirigida a la ciutadania i als comerços. La finalitat de la iniciativa “#femBDNeficient, Vols estalviar a la factura de la llum?” és ajudar a entendre la factura elèctrica i proposar mesures encaminades a la rebaixa del consum, i l’estalvi econòmic.

 

Entendre i reduir la factura de la llum són els principals objectius de la campanya municipal “femBDNeficient”.

L’assessorament el portaran a terme 3 persones que han rebut formació específica en la matèria dins del marc del Pla d’ocupació municipal finançat per l’Ajuntament de Badalona.

La campanya d’assessorament, totalment gratuïta, vol conscienciar la ciutadania i els comerciants sobre la necessitat de fer un consum responsable i eficient de l’energia. Així, a partir de conèixer els conceptes inclosos a la factura de la llum i com es calculen, es pot analitzar la potència contractada i les possibilitats de reduir-la; oferir informació sobre les diferents tarifes; contractació en funció de les necessitats horàries i, en general, consells bàsics per reduir el consum.

#femBDNeficient, que tindrà una durada de 6 mesos, també donarà a conèixer el bo social i les condicions per accedir-hi.

El segon tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit Badalona Pròspera i Sostenible, Àlex Mañas, ha manifestat que “aquestes actuacions s’emmarquen en el compromís de l’Ajuntament de treballar per un nou model energètic que disminueixi el consum, augmenti l’eficiència i incorpori les energies renovables”. Per al regidor “qualsevol reducció del consum que fem és una contribució de la ciutat a la lluita contra el canvi climàtic”.

Els badalonins i les badalonines poden sol·licitar l’assessorament energètic al Departament d’Ecologia Urbana de l’Ajuntament de Badalona situat a l’Edifici Viver (plaça de l’Assemblea de Catalunya, 9-12). Es pot programar una cita prèvia, a través del web de l’Ajuntament, o bé trucant al telèfon 93 483 29 43. Així mateix per donar a conèixer aquest servei s’organitzaran trobades amb entitats, associacions de veïns i comerciants.

Lluita contra la pobresa energètica

Una altra línia d’actuació està relacionada amb la lluita contra la pobresa energètica conjuntament amb el projecte Àngels i està adreçada a les famílies vulnerables que no poden fer front al cost de la factura del llum.

En aquest sentit, en el moment que l’Ajuntament de Badalona detecta una família vulnerable a través de Serveis Socials, es fa una auditoria de l’habitatge amb l’objectiu de detectar les millores que es poden aplicar per reduir el consum elèctric. L’objectiu és ajustar el consum i la contractació elèctrica per tal que la família pugui obtenir el Bo social. Es compta amb un equip de 3 persones per dur a terme aquesta tasca provinents dels plans d’ocupació de l’IMPO.


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBadalona

Relacionats

Article

Elaboració d’una eina d’ús obert per ajudar als gestors d’habitatge social (entitats socials) a establir un protocol d’actuació per reduir la pobresa energètica a les persones residents als habitatges

Article
La guia és fruit de l’experiència de 6 anys ajudant la ciutadania amb la realització d’aquests tràmits i permet disposar de tota la informació per poder-los realitzar des de casa

L’Ajuntament de Viladecans ofereix, des de l’any 2014,  un servei d’assistència per a la tramitació de les bonificacions socials existents en els subministraments de l’electricitat i de l’aigua amb l’objectiu d’informar i d’ajudar la ciutadania en els tràmits administratius necessaris per fer la sol·licitud i poder gaudir de l’ajut.

Article

Durant aquests dies, en passar més temps a casa, els nivells de consum energètic augmenten. Per això, encara pren més rellevància poder ajustar la potència elèctrica que tenim contractada a les nostres necessitats reals i estalviar diners a finals d’any.

Butlletí