Aprovat el Pla Estratègic del Parc de l’Espai d’Interès Natural de Gallecs

05/02/2026 - 08:00

El Parc de l’Espai d’Interès Natural de Gallecs ja disposa del nou Pla Estratègic 2026–2029, un document clau que marca les línies de treball per als pròxims anys amb l’objectiu de preservar, impulsar i ordenar aquest espai natural de gran valor ambiental, social i patrimonial​

El pla s’articula al voltant de vuit eixos estratègics: natura, cultura, desenvolupament local, coneixement, ús públic i social, educació, voluntariat i comunitat i gestió i administració, que permetran una visió integral de Gallecs com a espai viu, sostenible i al servei de la ciutadania.

L’acte de presentació i aprovació ha comptat amb l’assistència de l’alcalde de Montcada i Reixac, Bartolo Egea, que ha destacat la importància de Gallecs per al municipi: “Gallecs és un pulmó verd imprescindible per a Montcada i Reixac i per a tota l’àrea metropolitana. Aquest pla estratègic ens permet protegir-lo, potenciar-lo i garantir-ne el futur amb una mirada sostenible i compartida”. 

També hi ha assistit el president de l’Àrea Social de l’Ajuntament de Montcada i Reixac i membre del Consorci, Rafa Ruiz, que ha afirmat que “aquest pla reforça el paper de Gallecs com a espai de cohesió social, participació ciutadana i compromís comunitari, on la natura i les persones conviuen de manera equilibrada.”

L’acte ha comptat amb la participació de la consellera de Territori, Transició Ecològica i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, Sílvia Paneque, que ha remarcat el compromís del Govern amb la preservació dels espais naturals i amb models de gestió que integrin medi ambient, activitat agrària i ús social.

Amb l’aprovació d’aquest Pla Estratègic, les institucions refermen el seu compromís amb Gallecs com a espai de natura, cultura i cohesió social, garantint-ne la protecció i el desenvolupament equilibrat per a les generacions presents i futures.

 


 

Municipis: 
Vallès Occidental
Etiquetes: 

Relacionats

Article

Sabadell continua impulsant actuacions per millorar el parc fluvial del Ripoll. Des del 2023 s’hi han destinat 3,9 milions d’euros per fer-lo més accessible, segur i sostenible.

Article

Des de 2019 la ciutat ha guanyat més d’un 13% de superfície natural

Article

El Consell Comarcal del Berguedà ha presentat avui diverses actuacions orientades a millorar l’accés i la gestió del medi natural a la comarca, amb especial incidència als espais de la Riera de Merlès, Pedret, la Baells i Bagà.

En el marc d’una roda de premsa amb representants municipals, s’han donat a conèixer l’ampliació del servei de guarderia rural, les noves mesures de regulació de l’accés a Pedret – incloent la instal·lació d’una barrera automàtica- i la recuperació del servei de bus urbà entre Berga i Pedret.

Butlletí