Alliberament als Aiguamolls de Rufea de 16 cigonyes recuperades a Vallcalent

02/10/2024 - 10:00

Es tracta d’aus que havien patit ferides en caure del niu i que van passar per un procés de recuperació al Centre de Fauna. L’alcalde Larrosa ha visitat avui el seu retorn al medi natural i ha destacat la voluntat del govern de la Paeria de fer de Lleida una ciutat referent en polítiques ambientals.

El parc municipal dels Aiguamolls de Rufea ha acollit aquest matí l’alliberament de setze cigonyes que havien estat acollides al Centre de Fauna de Vallcalent i que han estat retornades al medi natural, un cop recuperades.

Es tracta d’exemplars juvenils que han patit ferides diverses en caure del niu i que han passat un procés de rehabilitació al Centre. Un grup de voluntaris acompanyats de tècnics del Centre de Fauna han alliberat els exemplars perquè poguessin emprendre de nou el vol, retornant-los així al medi natural.

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha visitat l’acció, acompanyant el secretari de Transició Ecològica del govern de la Generalitat, Jordi Sargatal, en la seva primera acte públic després de ser nomenat dimarts passat. Larrosa ha destacat que “el govern municipal té clara la seva aposta per avançar en polítiques mediambientals en àmbits com l’energètic, la rehabilitació de l'habitatge, la naturalització de la ciutat, la gestió de l'aigua, etc., per fer de Lleida una ciutat referent en sostenibilitat”.

En aquest sentit, Larrosa ha destacat la tasca que s’ha fet en els últims 12 anys per recuperar els Aiguamolls de Rufea, on avui s’han alliberat les cigonyes recuperades. També ha remarcat que Lleida disposa actualment d’uns 200 nius de cigonya a la ciutat i ja s’ha superat el debat que va existir sobre la seva ubicació a la Catedral, i s’ha posat a disposició del govern de la Generalitat per avançar en sostenibilitat i bones pràctiques en matèria ambiental.

Per la seva banda, Sargatal ha destacat la voluntat de treballar pel medi ambient “en aliança amb ajuntaments com el de Lleida, que esteu fent des de sempre un gran esforç per fer moltíssimes coses en pro del medi ambient” ha afirmat. El secretari de Transició Ecològica també ha recordat que l’any 1976 venia a Lleida a fer recompte de cigonyes, quan aleshores només hi havia 12 nius a tota la zona.

Lleida és zona de pas per la migració de cigonyes i sovint s’hi troben exemplars anellats a països com Alemanya, França, Suïssa o Suècia. A tota la plana de Lleida es comptabilitzen actualment uns 1.200 nius.

L'acte ha estat organitzat pel Centre de Fauna de Vallcalent, de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Lleida, amb la col·laboració de voluntaris coordinats per la Xarxa per a la Conservació de la Natura i la Fundació Trenca. La tasca de voluntariat d’aquestes persones és la que permet dur a terme accions com el cens anual de cigonyes que impulsa la regidoria de Sostenibilitat. En l’acte d’avui també hi ha participat la primera tinent d’alcalde i regidora de Sostenibilitat, Begoña Iglesias, així com els regidors Marta Tristany i Roger Melero.

 


 

Categories: 
Municipis: 
SegriàLleida

Relacionats

Article

L'Ajuntament de Lleida proposa als seus veïns i veïnes que també poden contribuir de forma important a incrementar la biodiversitat urbana, a estendre i repartir la vida natural per la ciutat i, alhora, a connectar els parcs i grans espais verds de Lleida. 

Article

La tinenta d’alcalde Begoña Iglesias ha destacat que permetrà un important estalvi en la factura per l’Ajuntament i que és una mostra del compromís del govern per la sostenibilitat. La comissió de Gestió de la Ciutat ha informat avui d’aquest expedient i de la licitació de l’ombratge de la pista esportiva del centre cívic de la Bordeta.

Article

L’Agència de l’Energia de Lleida i el Consell del Segrià promouen l’ús dels Certificats d’Estalvi Energètic (CAE).

Butlletí