Festa dels aliments aprofitats a Cornellà

dissabte, 19 novembre, 2016 - 09:00 a diumenge, 20 novembre, 2016 - 13:59
Geolocation

La Festa dels Aliments de Cornellà serà una gran festa amb un dinar d’aprofitament d’aliments com a acte central, on s’oferirà un dinar complet cuinat a partir d’aliments espigolats, excedents de camps i de comerços de la ciutat.

El dinar es començarà a cuinar a les 9h i la resta d’activitats començaran a les 11h. Comptarem amb tallers per conèixer el problema del malbaratament alimentari i animació amb les actuacions musicals de Sara Alva i el grup de percussió Dracaris.

La Factoria Artísitca de Cornellà omplirà de color les taules amb el disseny de les estovalles.

L’activitat està organitzada per l’Ajuntament de Cornellà, la Plataforma Aprofitem els Aliments i Pastinaca.

Per fer-ho possible, necessitem mans! Si vols participar com a voluntari/a en les tasques de recollida d’aliments, muntatge de l’acte o cuina, inscriu-te al següent formulari:

https://goo.gl/forms/DBBYvm888k828HYi1

Suma’t a la lluita contra el malbaratament d’aliments! El malbaratament alimentari és un problema ambiental de primer ordre

Recordem que cada any, el conjunt de catalans (llars, restauració i comerç) malbaratem més de 240 mil tones d’aliments. I una quantitat superior es perd també en el sector de la producció i processament dels aliments.

Per això cal impulsar iniciatives destinades a visualitzar el problema i modificar tant els hàbits de consum com la manera com es comercialitzen els aliments: menjar fresc, de qualitat, amb cadenes curtes i de proximitat ha de suposar també menys malbaratament.

L’origen dels aliments aprofitats: l’espigolada

El dinar a partir d’aliments espigolats: recollits d’excedents de comerços locals i productors al llarg de la setmana anterior. Aprofitarem aquells aliments que per motius estètics, o de proximitat de la seva data de caducitat, no poden ser comercialitzats tot i ser perfectament comestibles.


 

Categories: 
Reciclatge/Residus

Relacionats

Notícia

L’Ajuntament ha decidit incrementar les sancions per canviar actituds i modificar comportaments d’una minoria, amb l’objectiu d’evitar problemes de salubritat i de convivència.

Notícia

Des de la Deixalleria Municipal d’Abrera inicien aquest mes de juny la realització d’un punt de reutilització de productes a la mateixa deixalleria.

Article

 

Descobreix què pots fer en el teu dia a dia per reduir els plàstics innecessaris que contaminen els ecosistemes i malmeten la teva salut.

Butlletí