Exposició virtual - Actuem amb energia

dimecres, 17 juny, 2020 - 00:00 a dijous, 17 setembre, 2020 - 23:59

L'exposició virtual Actuem amb energia  ens mostrarà com, a partir d'un recurs que es troba a la natura, podem acabar encenent un llum.

També els avantatges i els inconvenients derivats d'aquest procés, com es pot veure influenciat per l'estalvi i l'ús eficient de l'energia en el nostre dia a dia; i com les administracions locals, nacionals i internacionals hi tenen un paper important. 

El canvi climàtic és un problema que ja ens afecta i cada cop ens afectarà més. El dia després del confinament també. 

La resposta al canvi climàtic passa per una transició energètica i una acció climàtica. Cal actuar perquè com hem pogut comprovar, els problemes globals ens afecten localment.

Seguiu l'enllaç per visitar l'exposició virtual Actuem amb energia


 

Organitzador: 
Diputació de Barcelona
Categories: 
Energia

Relacionats

Article


 

La 26a Assemblea General de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, celebrada el 12 de març del 2026 a El Prat de Llobregat, ha posat el focus en la transició energètica justa.

Notícia

Un estudi presentat a l’Assemblea de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat conclou que els municipis que apliquen bonificacions a l’impost de béns immobles (IBI) han registrat un 30% més d’instal·lacions d’autoconsum solar i que, des de la posada en marxa de la mesura, els ajuntaments han bonificat més de 40 milions d’euros per fomentar la transició energètica.

Notícia

L’encariment dels combustibles fòssils no és una bona notícia per a l’economia. Però les dades deixen una conclusió molt clara des del punt de vista energètic: quan pugen el petroli i el gas, millora la rendibilitat relativa de tot allò que els substitueix. És a dir: l’emmagatzematge, la flexibilitat, les renovables, l’electrificació de la calor i el vehicle elèctric.

Butlletí