«Cap a on anem?» Els efectes del canvi climàtic a la demarcació de Girona

dissabte, 30 novembre, 2024 - 00:00 a dilluns, 13 gener, 2025 - 23:59
Torroella de Montgrí

Aquesta mostra, organitzada per la Diputació de Girona, es podrà visitar al jardí de Can Quintana de Torroella de Montgrí (accés per la plaça de Quintana i Combis). Del 30 de novembre de 2024 al 13 de gener de 2025, de dilluns a dissabte, de 10 a 13.30 i de 17 a 20 h, i els diumenges i festius de 10 a 13.30 h. El dimarts matí tancat. 

L'objectiu de l'exposició és conscienciar a la ciutadania i sectors econòmics sobre els efectes del canvi climàtic a les comarques gironines i destacar la importància de la transició energètica com a eina fonamental per mitigar aquests impactes. Es busca promoure el coneixement i la participació activa en un nou model energètic més sostenible, basat en l'ús d'energies renovables i en la implicació de la ciutadania en la lluita contra el canvi climàtic.

Els continguts informatius s’organitzen en dos cubs:

El primer defineix l’impacte del canvi climàtic a les comarques gironines i donarà respostes a les preguntes “Cap a on anem?” i si “Som a temps d’aturar el canvi climàtic?”, amb la mostra d’exemples ocorreguts a les nostres comarques. També mostrarà quines son les claus d’èxit de la transició al nou sistema energètic a nivell individual i col·lectiva.

El segon cup, centrat en el nou model energètic, basat en el consum d'energies renovables i en la generació distribuïda, promou la participació activa dels consumidors en la gestió de l'energia. També s'hi mostrarà com haurien de ser els pobles del futur per superar l'antic sistema energètic centralitzat, amb consumidors passius i llars afectades per la pobresa energètica. Aquests elements bàsics que es descriuen sobre el disseny i la implantació del nou sistema energètic es visualitzaran amb un vídeo final que es pot veure a l’interior del cup.


 

Organitzador: 
Diputació de Girona
Categories: 
Canvi climàtic

Relacionats

Notícia

Les prediccions climàtiques globals mostren que es preveu que les temperatures es mantinguin a nivells rècord o propers a aquests en els propers cinc anys, cosa que augmentarà els riscos climàtics i els impactes en les societats, les economies i el desenvolupament sostenible, segons un nou informe de l'Organització Meteorològica Mundial (OMM).

Notícia

Les onades de calor que ja afecten la població de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) podrien intensificar-se significativament en el futur, amb un augment de les temperatures de fins a 6 °C i una reducció general de la humitat relativa a les ciutats a finals d’aquest segle.

Article

L’Estratègia per fer front a la calor. Pla Calor 2025-2035 inclou una cinquantena de mesures per reduir l’efecte d’illa de calor, millorar el confort tèrmic dels edificis, protegir les persones més vulnerables i millorar els protocols d’emergències, entre altres. El full de ruta s’ha elaborat mitjançant un procés participatiu i amb inspiració d’experiències internacionals. S’emmarca en el Pla Clima, el full de ruta municipal per adaptar la ciutat als efectes de l’emergència climàtica.

Butlletí