El Consell dels Infants treballarà per fer de Mollet una ciutat sense plàstic

22/12/2019 - 08:30

A partir d’ara, els 27 joves que han estat escollits representants del CIM en aquesta 14ena edició, treballaran als seus centres educatius i amb les seves famílies sobre tot el relacionat amb l’emergència climàtica i el consum de plàstic per tal de fer les seves propostes i exposar-les al Ple del Consell dels Infants previst pel mes de març de l’any vinent. 

Després d’acceptar la proposta que l’alcalde Josep Monràs ha fet als joves regidors i regidores que aquest curs formen part del Consell dels Infants de Mollet del Vallès (CIM), a partir d'ara començaran a debatre sobre l’emergència climàtica i més concretament sobre les mesures que caldria prendre per reduir el consum de plàstic. Els regidors i regidores del CIM s’han reunit amb l’alcalde Monràs i el regidor d’Educació, Raúl Broto, per consensuar la proposta a treballar enguany.

Després de la reunió, Josep Monràs recordava que “la crisi climàtica ens està afectant a tots i a totes i és una qüestió suficientment important perquè els nostres joves puguin elaborar les seves propostes”, i en aquest sentit “els he demanat que treballin en concret sobre el consum desaforat que fem del plàstic i estudiïn quines mesures es poden aplicar per reduir-lo i fer de Mollet una ciutat sense plàstics” i “com sempre ha fet aquest Ajuntament, el que surti d’aquest treball de camp s’aplicarà en benefici dels ciutadans i ciutadanes de la nostra ciutat”. 

Justament, l’Ajuntament de Mollet del Vallès declararà l’emergència climàtica a la ciutat a partir de l’1 de gener de 2020.

Al CIM hi participen els alumnes de 5è i 6è de primària de totes les escoles públiques i concertades de Mollet més l’Escola d’Educació Especial Can Vila. Enguany, en total, són 675 alumnes. 

Es va crear l’any 2005 i és l’òrgan a través del qual els més joves aprenen els processos democràtics exercint el seu dret a participar, a expressar les seves idees i a proposar accions concretes per ajudar a transformar la ciutat.   


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

El passat 19 de juny va tenir lloc la sessió de cloenda del projecte europeu KNOWING al Hubgrade de Resiliència Urbana de Granollers. El projecte, finançat pel programa Horizon Europe, té per objectiu ajudar ampliar el coneixement sobre les interaccions entre els impactes i els riscos del canvi climàtic, les vies de mitigació i les estratègies d'adaptació aplicades al territori.

Notícia

L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha encarregat la realització d’un estudi per analitzar la viabilitat d’una futura gestió pública i directa del servei municipal d’abastament d’aigua potable. Aquest encàrrec inclou la part jurídica, administrativa i econòmica d'aquest futur model, així com les passes necessàries per fer-la possible.

Notícia
Alerta de l'ONU

Onades rècord de calor, inundacions mortals i fenòmens meteorològics extrems reflecteixen un planeta en constant escalfament a punt d'incomplir aviat els límits de temperatura segurs, segons un informe publicat per l'ONU. Redoblar ara els esforços en l'acció climàtica podria evitar una catàstrofe climàtica.

Butlletí